- tor 27 aug 2009, 01:32
#316178
Hej Turborenault,
som blev medlem igår kväll vid ca 23.30 och med totalt 2 inlägg so far och endast i denna tråd, jag hoppas att du verkligen jobbar på Bilia Vinsta.
Kanske iofs hade varit bättre att ringa mig istället för att gå via forumet, om anledningen till att du skriver det är att du hört om att detta diskuteras på jagrullar.se och om Bilia är villiga att diskutera kompensation.
Tyvärr för Er är forumet mycket kraftfullt och personer som skriver här (och läser) är sannorlikt också sådana som i många fall uppfattas som kunniga av respektive bekantskapskrets och vars omdömen säkerligen i många fall kan påverka valet av verkstad och även valet av bilåterförsäljare.
I rådande marknad gissar jag att Ni inte önskar tappa fler kunder. Då ni säljer allt färre bilar blir ett tapp även på eftermarknaden förödande.
Efter som jag i viss utsträckning fortfarande jobbar med denna typ (utveckla kundrelationer/relationsmarknadsföring, eftermarknadsutveckling etc) av frågor professionellt vet jag att saker kan gå fel men också att det är helt avgörande hur man sedan hanterar situationen. Ibland kan det tom vara positivt att något (hanterbart!) går fel så att man får möjlighet att visa att man även är en part att lita på då problem uppstår.
Jag skickar ett PM/Mail till dig och ser fram emot att Ni/Bilia återkommer under dagen idag (torsdag).
Edit: Bollen har ju legat hos er ett tag nu!
Mvh Thomas
som blev medlem igår kväll vid ca 23.30 och med totalt 2 inlägg so far och endast i denna tråd, jag hoppas att du verkligen jobbar på Bilia Vinsta.
Kanske iofs hade varit bättre att ringa mig istället för att gå via forumet, om anledningen till att du skriver det är att du hört om att detta diskuteras på jagrullar.se och om Bilia är villiga att diskutera kompensation.
Tyvärr för Er är forumet mycket kraftfullt och personer som skriver här (och läser) är sannorlikt också sådana som i många fall uppfattas som kunniga av respektive bekantskapskrets och vars omdömen säkerligen i många fall kan påverka valet av verkstad och även valet av bilåterförsäljare.
I rådande marknad gissar jag att Ni inte önskar tappa fler kunder. Då ni säljer allt färre bilar blir ett tapp även på eftermarknaden förödande.
Efter som jag i viss utsträckning fortfarande jobbar med denna typ (utveckla kundrelationer/relationsmarknadsföring, eftermarknadsutveckling etc) av frågor professionellt vet jag att saker kan gå fel men också att det är helt avgörande hur man sedan hanterar situationen. Ibland kan det tom vara positivt att något (hanterbart!) går fel så att man får möjlighet att visa att man även är en part att lita på då problem uppstår.
Jag skickar ett PM/Mail till dig och ser fram emot att Ni/Bilia återkommer under dagen idag (torsdag).
Edit: Bollen har ju legat hos er ett tag nu!
Mvh Thomas
Senast redigerad av 2 Thho, redigerad totalt 0 gång.
V70II D5 AWD -08