...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
*pettson* skrev:
anp skrev:Och att du aldrig blivit bländad, förutom de två gånger du beskriver, eller fått mötandes X-ljus påslagna i ansiktet på dig, det ser jag som en lika stor lögn som den insändare i Expressen häromdagen, där en yrkeschaufför sedan 30-40 år (?) påstod att han aldrig kört för fort.
jo jag står för dom TVÅ gångerna att ljuga ligger inte för mej riktigt..
dom två gångerna har jag verkligen varit bländad.. det är dom ENDA gångerna.. och utan ljug..
dom flera andra gångerna har jag tyckt det varit starkt ljus..
det enda jag bad er enas om var när man blir BLÄNDAD.. för nu är det som spridda skurar vid vilket tillfälle man blir bländad..
om ni inte kan enas.. tror ni då att teknik kan lösa problemet. eller för den delen att blända av tidigt..?.. Svaret är.. det löser inte problemet..
varför? För vi är inte lika.. och inte likatänkande.. och inte lika känsliga..
Förresten.. genom sej själv känner man andra.. sägs det?.. kan inte en yrkeschaffis ha varit laglig i hela sitt liv?.. omöjligt är det inte.. men eftersom du antagligen har en vardag med lögner?.. så bör även det jag säger och expressen säger.. vara lögn?.. jaja..sånt är livet..
Jag håller helt och hållet med Addes definition.

/Anders
av anp
*pettson* skrev:
anp skrev:Och att du aldrig blivit bländad, förutom de två gånger du beskriver, eller fått mötandes X-ljus påslagna i ansiktet på dig, det ser jag som en lika stor lögn som den insändare i Expressen häromdagen, där en yrkeschaufför sedan 30-40 år (?) påstod att han aldrig kört för fort.
dom två gångerna har jag verkligen varit bländad.. det är dom ENDA gångerna.. och utan ljug..
det enda jag bad er enas om var när man blir BLÄNDAD.. för nu är det som spridda skurar vid vilket tillfälle man blir bländad..
om ni inte kan enas.. tror ni då att teknik kan lösa problemet. eller för den delen att blända av tidigt..?.. Svaret är.. det löser inte problemet..
Förresten.. genom sej själv känner man andra.. sägs det?.. kan inte en yrkeschaffis ha varit laglig i hela sitt liv?.. omöjligt är det inte.. men eftersom du antagligen har en vardag med lögner?.. så bör även det jag säger och expressen säger.. vara lögn?.. jaja..sånt är livet..
Det finns fler lägen och färger än av eller på, svart eller vitt...

Vad säger du om de som säger att de kört i en rondell då?

Jag påstår att försvinnande få med körkort någonsin befunnit sig i en rondell.
Ljuger jag då, eller drar jag saken till sin spets likt dig med bländad eller inte?
av *pettson*
anp skrev:
*pettson* skrev:
Det finns fler lägen och färger än av eller på, svart eller vitt...

Vad säger du om de som säger att de kört i en rondell då?

Jag påstår att försvinnande få med körkort någonsin befunnit sig i en rondell.
Ljuger jag då, eller drar jag saken till sin spets likt dig med bländad eller inte?
där tror jag på dej helt klart...
har dom varit i en rondell.. eller en cirkulationsplats?.. Skylten innan berättar det... är där ingen skylt som berättar.. vad har dom då varit i..
Men även där drar man ju allt över en kam...så fort det svänger mera än 90 grader så har där varit en rondell...*suck*
av Pebben
Bara som en kommentar så finns det bilar idag med automatisk avbländning av helljus. Som någon tidigare sa fanns det på gamla amerikanare men numera finns det på moderna bilar.
Sen när det gäller bländning och inte så anser jag att regeln med att blända av när den mötande bländar av är jättebra eftersom den mötande då tydligt visar att han blir störd av ljuset.
Sen ser iaf. jag väldigt bra med halvljus om detta är bra (xenon). Betydligt bättre än att ha fått starkt ljus i ögonen även om jag inte blivit bländad.

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]

Okej, men du har inte provat att byta katalysator?[…]

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]