NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Ja, efter mycket om och men så vart det en Volvo V50 igen.

Ena veckan hade jag bestämt mig för Audi, en annan Tiguan å en tredje SAAB 9-3X men tillslut så blev det en Volvo V50 2.0d Summum.

Lite av utrustningen

Metallic - Titanium
Teknikpaket 1
Avtagbart drag
Tonade rutor
Sportratt å spak med Aluinlägg
Armstöd bak
12V i bagaget
Laminerade rutor
Takspoiler
Mugghållare

Ja, det mesta man kan få på faktiskt. :lol:

Leverans i månadsskiftet okt/nov.

När jag hämtade ut min nuvande Solidsvarta bil så väntade jag till våren med att göra en Ditec behandling. Skall jag göra lika eller skall jag göra det med än gång?
av Kluster
Grattis till nya bilen, Poseidon!

Helt klart bra val av utrustning, speciellt lacken! :wink:
av Doby
Jag har en V50 08 och har ångrat varje dag att jag inte valde powershift istället för en ipodintegration som är kass och en bakspoiler som ökar bränsleförbrukningen. Nu är visserligen den 6växlade manuella helt fantastiskt men tror powershift är ännu bättre.
Användarvisningsbild
av henka35
rosenlorden skrev:Lite OT kanske men, vad menar du med "bakspoiler som ökar bensinförbrukningen"? :shock:
Bilen drar lite mer med takspoiler inte då mindre för annars hade DRIVe modellen haft den som standard. Av egen erfarenhet från V50 2.0D så är den faktiskt ganska törstig och de kan faktiskt bero på takspoilern.
Användarvisningsbild
av Olle.H
Lite högre förbrukning men mycket snyggare, det får det vara värt! Jag har D5 Summum MY10 och tvekade aldrig på takspoilern. Ska man ha låg förbrukning finns ju 1,6 DRIVe!
av Doby
rosenlorden skrev:Lite OT kanske men, vad menar du med "bakspoiler som ökar bensinförbrukningen"? :shock:
Känner en designer på Volvo som varit med och tagit fram ett antal spoilers och ingen av bakspoilerserna (?) minskar förbrukningen utan är bara till för att vara snygga.
av s6025t
Doby skrev:
Känner en designer på Volvo som varit med och tagit fram ett antal spoilers och ingen av bakspoilerserna (?) minskar förbrukningen utan är bara till för att vara snygga.
Här skriver ju volvo själva att en spoiler kan ge lägre förbrukning o co2????.... o dom sitter ju standard monterade på Drive s40 o c30 för att dom minskar luftmotståndet o v50 Drive har 2st svarta minispoilers monterade längst upp på bakrutan för o minska luftmotståndet....http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 342656.htm
Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]