NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slowjamz
hej jag har s40n - 05, ja servade bilen vid ca 5000 mil och nu har den gått ca 6500 vad är det för service man gör på den då ? små service eller en stor? för de kostar väl inte masssa tusenlappar va? har inte råd att slänga 5000 på bilen just nu el nått hehe tacksam för svar
av LasseRe
Vad har du för motor?
Användarvisningsbild
av _lucifer_
6000mil är en "storservice" Räkna med 4000,- om du kommer undan billigt. Då ingår allt utom kamrem... Din har för övrigt ingen kamrem enligt vissa på forumet, så då ingår väl i princip bara "allt".
av xabio
_lucifer_ skrev:6000mil är en "storservice" Räkna med 4000,- om du kommer undan billigt. Då ingår allt utom kamrem... Din har för övrigt ingen kamrem enligt vissa på forumet, så då ingår väl i princip bara "allt".

Vad omfattar allt? MIn har gått 5300 mil, kan man själv begära att göra 6000mil servicen, även om man har 700 mil för lite?
Användarvisningsbild
av Hexenhammer
6000mil är en "storservice" Räkna med 4000,- om du kommer undan billigt. Då ingår allt utom kamrem... Din har för övrigt ingen kamrem enligt vissa på forumet, så då ingår väl i princip bara "allt".
Stämmer det där verkligen. Vad jag fick höra från min Volvohandlare när jag hade min V50 så sa dom "den första stora servicen är vid 16 eller 18.000 mil. Innan dess är det mest kontroller och småservicar".
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hexenhammer@ Du har delvis rätt, kamrem byts vid 16k mil eller om det var 18k. Vid 6000 byter man tändstift och luftfilter utöver ordinarie service

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]