Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av suecoloco
Skulle va tacksam för lite information angående byte från förgasare till insprut. Vad jag förstår så måste man byta tank om man har mek. insprut men gäller detta även den elektriska? Behöver den förpump? Kan jag använda sprutarna från ett mek. system till ett elektiskt? Hare bra allihop!!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Båda systemen har förpump i tanken och en större under bilen. Förpumpen är det enda som är samma, annars är det två helt olika system.
Användarvisningsbild
av Dobermann
Du behövder inte byta tank för att byta till insprut bara tankarmaturen, spridare passar ej mellan mekaninskt o elektrisktsprut.
av suecoloco
Då tackar jag för svaren men kommer med en ny fråga på en gång..

När fick 240 elektronisk insprut? Kan jag använda ett system från en b23 till min b21, eller från 360:ans b20 kanske? Alltid tacksam för svar! Kanske är det nån som har ett komplett system till salu inte alltför dyrt?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du får byta hela motorn i så fall. Det blir massa pyssel, så skaffa en sönderrostad eller krockad 240 med sprut så vet du att du har allt som behövs och hur det sitter. Det blir inte helt lätt ändå, det finns alltid en massa små skillnader mellan olika årsmodeller m.m.
Frågan är om det är värt besväret...
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]