Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skåningen
Har problem med ACn på min V70 -99. Den startar och stoppar, dvs man hör ett relä (?) som slår på och efter ca 1-2 sekunder slår det av igen. Så håller det på så länge ACn är påslagen. Ljudet (reläet) lokaliserade jag till nånstans framme vid generatorn till vänster när jag står framför bilen. Kan ju iofs vara nån ventil också, det klickar rätt distinkt. Vad kan detta vara?
av *pettson*
Hmm dåligt med gas? Reläet gör sitt jobb korrekt, men intervallen är för kort. Sök här i forumet och läs om hur folk upplevt sina gasproblem. Känner du igen dej så bör dina problem kunna lösas på samma sätt.
av markust89
Det är antagligen inte reläet du hör heller, utan magnetkopplingen som jag tyder det från din text. Men kolla gasen, det är ett bra tips :)
av TimoH
Få den på fylld, skulle problemet återkomma så får du shimsa den.
Enkelt jobb om man är lite försiktigt.
Tar ca en halvtimme.
1 st stor spårmejsel.
1 st insex nyckel till centrumskruven på magneten, såvida ni inte har 10 mms skruv där.
1 st dom kraft
1 st kofot för att röra motorn lite så du kan få ut magneten.
Tänk på att rengöra ordentligt där magneten sitter för där samlas metall damm.
av alan
Du kan kolla om det är magneten för du snurrar inte pumpen, sätt på AC och kolla under bilen på pumpen. Om den står stilla så vet du att det är dax att shimsa. Jag vågade inte på mig det själv så jag lämnade in bilen för ca 2000 kr.

Var kallt på morgonen häromdagen, ins&a[…]

Låscylinder

Nycklarna som jag har går till tändning[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]