Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Canicula
Guligan skrev:Tycker Canicula är snyggast - synd bara att den är så vanlig.
Kanske just därför den är vanlig... (Många tycker den är snyggare) :-)-)
AndS skrev:Canicula och har dem själv på en Seashell.
Har du någon bra bild, som du vill dela med dig av? :) Letade lite på Blocket men hittade inga bra bilder med den kombinationen av lack och fälg.
Håller med de flesta ovan, Canicula är klart snyggare än Cassini (som är alldeles för blingig för en bil som en V70), kul också att Canicula flörtar lite med de gamla 850 Turbo- och V70 GLT-fälgarna med sina utdragna "vingar" på fälgekrarna.
Jag tycker Canicula är snyggast av de två. En fråga, hur påverkar ett byte från 16-tums standardfälgar till 17-tumsfälgar med de däckdimensioner som då blir aktuella? Jag förstår ju att det rent utseendemässigt påverkar bilen men hur är det med bränsleekonomi, slitage, köregenskaper mm. Vilka är för resp nackdelarna helt enkelt? Ber om ursäkt ifall trådskaparen tyckte detta var off-topic!
Du kan räkna med några centiliter högre förbrukning per mil och lite stötigare fjädringskomfort. Fördelarna är ju dels utseendet men också att bilen går stabilare på vägen och kränger mindre när du svänger.

Hittade problemet de va Tändmodulen som sp&ou[…]

Bränslytryckgivare

Jag har kollat på elschemat och det är […]

Av ditt inlägg kan man tro att du tittar p&ar[…]

Vad tror ni detta kan vara? https://youtube.com/sh[…]