Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mada72
Ny på forumet och nybliven Volvo V700 II 2.0F ägare :-)

Nu till frågan, skall inte 12V uttaget i mittarmstödet fungera när man stoppar in nyckeln i botten (läge II?) ?
Tycker inte att jag får någon spänning ur den (navigatorns laddare lyser ej)
Startar jag motorn då lyser det och navigatorn får ström.

Stänger jag av motorn så kan jag tex dra ner rutorna vilket inte går när jag kliver in i bilen och sätter in nyckeln i botten. Men uttagen lyser inte dvs ingen spänning...

Ska erkänna att jag inte lusläst instruktionsboken ännu...

Tips och förklaring mottages tacksamt.
Användarvisningsbild
av gooose
Gör följande eller läs i instruktionsboken

1/Sätt i nyckeln och en kort tryck på start knappen då har du radio läge (läge I)

2/Sätt i nyckeln och rör inga pedaler tryck in startknappen i ca 5 sek då har du tändnings läge(läge II)

//Goose
av bilgalen
Nu kan jag inte hålla mig längre...det var bättre förr. Tänk så enkelt med bara en nyckel och tre olika lägen :lol:
av JHg
bilgalen skrev:Nu kan jag inte hålla mig längre...det var bättre förr. Tänk så enkelt med bara en nyckel och tre olika lägen :lol:
För att vara pyttimeter: 4

Av
Läge 1
Läge 2
Start

SPAM VARNING: Onödigt inlägg upptäckt! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
snoddasD5 skrev:sätt nyckeln i läge I och tryck på start knappen då har du radioläge då ska du ha ström i cigguttaget.
Funkar ju bara en kort stund, sedan stänger ciggutaget av för mig. Grymt irriterande..... ??:-/
Användarvisningsbild
av VolvoB20
mada72 skrev:Stänger jag av motorn så kan jag tex dra ner rutorna vilket inte går när jag kliver in i bilen och sätter in nyckeln i botten. Men uttagen lyser inte dvs ingen spänning...
Samma sak där som med ciggutaget, har någon timer så de funkar bara en liten stund.
av ztaffans
VolvoB20 skrev:
mada72 skrev:Stänger jag av motorn så kan jag tex dra ner rutorna vilket inte går när jag kliver in i bilen och sätter in nyckeln i botten. Men uttagen lyser inte dvs ingen spänning...
Samma sak där som med ciggutaget, har någon timer så de funkar bara en liten stund.

Likadant med stereon som också tystnar efter en stund, den är ju bara att starta om igen.
Detta är väl för att det inte ska dra slut på strömmen om man glömmer den på eller någon strömförbrukare i cigg uttaget.
12V uttaget i bagagerum (om man nu valt till det) har däremot ström hela tiden.

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]