Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av VolvoLuleå
Jag har bara centrallås på min 945 Turbo -93, om jag monterar en centrallåsmotor i förardörren kan jag då montera ett originallarm med fjärrstyrning från exempelvis en demonterad 940 på ett enkelt sätt, är det fördraget etc.

Tacksam för tips
Användarvisningsbild
av rampitsch
Om du köper en motor till förardörren kan du sätta dit larm ja. Sen kan det diskuteras hur lätt det är. Finns inget fördraget vad jag vet.
Finns billiga efterhands larm att köpa.

MVH Rampitsch
av blådåren
På 940 upp till -95 sitter det fördraget kablage i 2 kontakter som sitter på pedalstället!.
i dessa hittar du det du behöver för en komplett installation, du behöver , larm, c-låsmotor, huv-kontakt och tuta.
Finns 2 kablar i förardörren som är till c-låsmotor för larmet.

Enklast att montera är såklart ett originallarm då det närmast är "plug and play", men har du lite hum om el så är det inget svårt att peta dit nåt från eftermarknaden iom att allt finns i kontaktstyckena.

Efter 95- så sitter larmet innanför hanskfacket och har andra kontakter, ser ut som ett dubbelrelä (VGII) ,
På 960(nya) sitter larmet till vä i konsollen.
av blådåren
ett förtydligande bara, om du tar larmet från 940 96- eller 960 96- så måste du ha en adapter då vgII inte passar rakt på kontakterna på äldre 940, dom kontakterna är avsedda för vgI.
Elektriskt funkar det, men kontakteringen är annorlunda.
av volvo944gl
Men detta skall väl funka på en 944 92a? har centralås. men inget fjärr.. men har en massa kablar under ratten. som jag inte vet vad dom går till :S
kan dessa vara till centralåset då?
vad kan det kosta? är det nån som har gjort en manual på hur man gör?
skulle vara tacksamt :)
av skogis
Hej!

Har en 945 från 97, på rutan står det volvo guard, innebär det att det funnits larm i bilen?

På vänster högtalare finns ett hål, och öppnar man pass-dörren med nyckeln så öppnas inte de andra dörrarna. Tecken på larm?

Nu tänkte jag rensa ut eventuella larmrester och sätta i "nya" från skroten. Var ska jag leta så jag får bort allt gammalt?

Hjälp!

/ Peter

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]