Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
matzen10 skrev:
Pachipachihand skrev:lånar tråden lite då ämmnet är uppe och du fått svar på din fråga.
Går det att efterinstallera elvärmare i en v70N? Måste glömt beställa det till min bil.
Japp det går. Till 2,5T kostar det 18500:- på märkesverkstad.

M V H
---> Matz
el värmare brukar kostarunt 3500:- inlkusive cupeuttag
bränslevärmare kostar dryga 10 000:- men det tar mycke tid att montera, så priset varierar kraftigt mellan olika märkesverkstäder, så det är helt felaktigt att hänga ut ett pris & säga att det kostar det på alla märkesverkstäder.
av Bender
para skrev:
Bender skrev:
para skrev:Min drar ungefär 0,2-0,3 liter per gång och då ligger utetempen i snitt på 5 minusgrader
Hur vet du hur mycket den drar? Går det att kolla på något sätt?

Tack för era svar!

Har jämfört lite mellan tankningarna. Använder jag den dagligen, morgon och kväll i 20 dagar, alltså 40 gånger så "saknas" det 10-12 liter i tanken mot om jag inte använder värmaren alls. Jag kör nästan bara till och från jobbet så det blir samma körcykel för varje tank.
10liter delat med 40gånger blir 2,5dl per gång men sen drar den väl lite mindre om man använder värmaren istället för kallstart.
Okej, ska bli spännande och se till våren när jag slutar med värmaren.

För nu är det gött och ha den på :D

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]

Den står redan på max och påverk[…]