Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Köpte nyligen en v70 Bi-fuel 2006 och hittar nu inte de fullständiga garantivillkoren för den 3 stjärniga selectedgaranti som bilen såldes med. Ngn som har koll på om bilen måste servas på volvo eller om det räcker med en auktoriserad verkstad ex. mekonomen?
Martinmat skrev:Hej!

Köpte nyligen en v70 Bi-fuel 2006 och hittar nu inte de fullständiga garantivillkoren för den 3 stjärniga selectedgaranti som bilen såldes med. Ngn som har koll på om bilen måste servas på volvo eller om det räcker med en auktoriserad verkstad ex. mekonomen?
Mekonomen är inte Auktoriserad Volvoverkstad.
Martinmat skrev:Men är inte mekonomen det enl nya EU direktiven, dvs är det en auktoriserad verkstad så gäller alla garantier, dvs. nybilsgarantier etc. eller är jag helt ute och cyklar?
Ja, nybilsgarantin på bilen gäller även om bilen är servad hos Mekonomen
OM den är servad enl tillverkarens rekomendationer.

Dom kan inte göra Garantijobb på en bil som har nybilsgaranti.
Dom har inte heller möjlighet att göra mjukvarunerladdningar osv osv.
Lär ju vara samma för selected antar jag, har uppfattat som det är samma typ av garanti bara olika namn beroende på vilken volvohandlare det är. Då kör jag de nästa 2 servicarna på Volvo (Bilbolaget) här i Östersund så får man titta på andara alternativ efter garantitiden, är säker lättare att få igenom ev. garantianspråk också om allt är gjort på volvoverkstad...

Godmorgon på er. Nu har jag febrilt letat e[…]

Inom rimliga gränser så kommer den bli […]

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]