turborenault skrev:för det första har vi ingen otrevlig personal.hittar vi nån skada på bilen,anmärker vi det.repor på utsidan eller smutsfläckar på insidan.tro inte att vi mörkar nåt,vill du ha hjälp får du det.och i somras under semestertiden var vi underbemannande.tre mekar men jobb för tio,så vi gjorde vad vi kunde.det blir ganska stressat då.det är lätt att säga att verkstan skiter i allt,men så är det inte.så jag hoppas du kommer tebax till oss,så ska få den hjälp du vill ha
Hej Turborenault,
Jag tolkar det som att du jobbar på Bilia Vinsta.
Nej jag har inte sagt/skrivit att ni har otrevlig personal. Jag har skrivit att jag tycker att resonemanget är märkligt därav "hål i huvudet" kommentaren som just syftar på hur jag tycker att ni resonerar.
Bilen var INTE skitig då den lämnades i bärgarens händer. Den var inte heller nytvättad utan precis så smutsig som en bil blir av normal användning.
Vi återlämnandet av bilen var ratten och växelspaksknoppen helt svarta, instegslisten och golvet kraftigt nedsmutsat och smuts och ett märke fanns på dörren. Kundmottagaren (var det du?) fotade bilen men jag såg redan på de fotona att det var svårt att se graden av nedsmutsning, i alla fall på kameraskärmen. Till saken hör att den personen som fotade först rengjorde så gott han kunde. DÄREFTER tog han kort.
Jag har som tur är ett vittne (förutom min fru och hennes väninna som skulle ta bilen för att hälsa på vårt föl i Mariestad :D och som blev helt förskräckta av hur smutsig ratten var), som råkade komma förbi precis då bilen lämnades till bärgaren och som satt i bilen och gjorde startförsök. Han kan utan problem intyga att bilen ej var så smutsig som Bilia påstår.
Huruvida det är Ni eller Bärgaren som smutsat ner är helt irrelevant för mig. Det kan självklart ha varit bärgaren som satt i bilen och slet i ratten och växelspaken då rattlåset gått i och bilen inte ville släppa P-läget. Bilia var dock den part som tog betalt och då är Bilia ansvariga. Det är kanske tom troligt att det var bärgaren då smutsen också fanns på sådana ställen som man skulle gissa om någon med smutsiga skor böjer sig ned under instrumentbrädan och råkar sätta foten på instegslisten och dörren men vad vet jag. Det spelar liksom ingen roll. Ni tog betal, då är ni ansvariga.
Jag hämtade bilen i början på veckan, ringde åter dagen efter för besked och fick sedan SMS först på fredagen med ert förslag till åtgärder. Ni skrev i SMS:et att ni skulle söka mig per telefon men det har inte skett. Ni har bara mitt mobilnummer så jag kan ju se att ni inte ringde som ni skrev i sms:et. Anledningen till att jag ringde åter dagen efter var att jag förväntat mig att ni skulle ta in bilen OMGÅENDE, dvs senast dagen efter.
Nu var det ju helt uteslutet att åka omkring i bilen med den smuts jag beskrivt så jag åkte in på macken och köpte våtservetter med läderrengöring. Rengöringen tog väl kanske 10-15 minuter även om instegslisten och golvet inte blev helt rent.
Smutsen på dörren gick också bort med våtservetten och märket var ytligt och gick till 95% att polera bort. Just vad gäller märket sa jag att det var troligt att Bilia orsakat märket men det är givetvis svårt att bevisa.
Jo jag fick förklarat vid uthämtningen att ni var underbemannade och att ni beklagade händelsen. Ingen var otrevlig och jag tog det hela med jämnmod. Jag blev inte ens arg utan tyckte mest att det var just beklagligt att få tillbaks en bil i det skicket.
Jo jag skrev att jag tycker att ni skiter i era kunder, eller i alla fall i mig men ok SKITER är kanske inte rätt uttryck, så jag tar tillbaks det. Säger istället att det inte verkar som ni bryr er särskilt mycket efter som ni inte följt upp det hela. Ett SMS är bra för tillfället då man lovat att återkomma med svar men det ersätter inte ett telefonsamtal.
Jag tyckte slutligen att det kändes lite småaktigt att ringa och tjata och kräva kompensation och mestadelen av smutsen är borta men ok, eftersom du själv tog upp det som "representant" för Bilia så visst, har ni något förslag som gör att jag återfår förtroendet för Er så är ni välkommna att kontakta mig. Ni har mitt mobilnummer annars kan du få det via PM. Om du inte direkt är involverad i frågan får du gärna vidarebefordra mina synpunkter till berörd personal så kanske dom väljer att ta kontakt.
Mvh Thomas