- fre 21 aug 2009, 10:40
#314432
Får väl börja någonstans eftersom jag är som ny här....
Bilen är som sagt en Volvo 240 från 87.
Har ganska nyligen passerat 40K mil.
Den är ljusgrå i papperna, men jag tycker i alla fall att den är mer åt färgen "tangentbordsvit" och nää, det finns ingen färg som heter så igentligen men nu gör det det =)
Vad ska man säga om Old M. då:
Det är ju inget jätte-fartmonster direkt, men duger fint att grusbusa och vinterbusa med
Motorn är en B230K (katastrof enligt mig) men med plockad slutburk så låter den åtminstånde fränt.
Rycker man sedan pulsairslangen så skjuter den som vilda western och skickar ½-meters eldkvastar bakom bilen, utan några andra trix och fusk som att ställa tändningen med 12 graders förtädning eller nått, men jag kallar den slangen för "fredags-lördags slangen" då jag bara plockar den då eftersom det är roligare att busa på stan eller skogen eller nått slött race någonstans då hehe... (ja jag vet - tvångstankar :D )
Har inte gjort så mycket med den ännu, bara:
vita blinkers fram,
mörktonade bak (hela övre raden)
lackat listerna på insidan och monterade bort slutburken och ersatte med annat endrör bara... mina första vita fälgar som jag satte på var snygga som fan men blev förstörd så nu har jag några andra som jag lackar vita... OBS alltid snyggt med vita fälgar på en 240!
enda jag gjort i mekväg... bytt koppling!
Bilder:
Så såg den ut när jag köpte bilen:

Första dekal-trimmet (och enda än så länge):

Listerna på insidan lackat i "vit marmor":

Dom första vita fälgarna:

Skilnad på dom gamla mot dom nya?


Gamla vs nya kopplingen (gamla till vänster)

dom andra fälgarna som kanske bara får som denna vita ekrar och polerad fälgkant.. vita förgen syns dock dåligt på denna bild tyvärr:

Mer info/uppdateringar kommer senare!
Bilen är som sagt en Volvo 240 från 87.
Har ganska nyligen passerat 40K mil.
Den är ljusgrå i papperna, men jag tycker i alla fall att den är mer åt färgen "tangentbordsvit" och nää, det finns ingen färg som heter så igentligen men nu gör det det =)
Vad ska man säga om Old M. då:
Det är ju inget jätte-fartmonster direkt, men duger fint att grusbusa och vinterbusa med

Motorn är en B230K (katastrof enligt mig) men med plockad slutburk så låter den åtminstånde fränt.
Rycker man sedan pulsairslangen så skjuter den som vilda western och skickar ½-meters eldkvastar bakom bilen, utan några andra trix och fusk som att ställa tändningen med 12 graders förtädning eller nått, men jag kallar den slangen för "fredags-lördags slangen" då jag bara plockar den då eftersom det är roligare att busa på stan eller skogen eller nått slött race någonstans då hehe... (ja jag vet - tvångstankar :D )
Har inte gjort så mycket med den ännu, bara:
vita blinkers fram,
mörktonade bak (hela övre raden)
lackat listerna på insidan och monterade bort slutburken och ersatte med annat endrör bara... mina första vita fälgar som jag satte på var snygga som fan men blev förstörd så nu har jag några andra som jag lackar vita... OBS alltid snyggt med vita fälgar på en 240!
enda jag gjort i mekväg... bytt koppling!
Bilder:
Så såg den ut när jag köpte bilen:

Första dekal-trimmet (och enda än så länge):

Listerna på insidan lackat i "vit marmor":

Dom första vita fälgarna:

Skilnad på dom gamla mot dom nya?


Gamla vs nya kopplingen (gamla till vänster)

dom andra fälgarna som kanske bara får som denna vita ekrar och polerad fälgkant.. vita förgen syns dock dåligt på denna bild tyvärr:

Mer info/uppdateringar kommer senare!
Vad då skatt?