NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick felmeddelande: ""anti-sladd service fordras häromveckan. Felkoderna betyder att aggregatet måste bytas.
Bilen är uttagen maj 2007 dvs garantin har nyss gått ut.
Det verkar som om jag måste betala självrisken på maskinskadeförsäkringen själv, finns det någon som fått denna självrisk betald? Är det någon som fått VOLVO att betala?

/greenbay

ps.
Det verkar vara ett vanligt fel på P1:orna.
Tanken med en bil för ca 170´ var ju att SLIPPA reparationer, skulle behållt min gamla 850 istället, känns det som. ds.
greenbay skrev: Det verkar som om jag måste betala självrisken på maskinskadeförsäkringen själv, finns det någon som fått denna självrisk betald? Är det någon som fått VOLVO att betala?

/greenbay
Jag skulle verkligen uppskatta om någon av er som tidigare råkat ut för detta, hjälper mig med dessa 2 frågor, se ovan.
/greenbay
Skulle uppskatta om den låg kvar i detta forumet, det verkar vara ett relativt vanligt fel på P1:orna.
Tror självrisken är 25% det skulle isåfall bli ca 3000 kr.... :shock:
/greenbay
Bilen är köpt på och fullservad av VOLVO.
Klart jag kommer försöka få volvo ta hela kostnaden, men garantin HAR ju gått ut, skulle uppskatta att få veta ngt om andra goodwill-händelser för att ha lite mer kött på benen i diskussionerna.
Att maskinförsäkringen tar det mesta, innebär ju egentligen att jag och alla andra med sådan försäkring betalar, när det borde vara tillverkaren av hydraulaggregatet som skall betala.
/greenbay
När köpte du bilen?
Konsumentköplagen skrev:Sexmånadersregeln
För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel, som säljaren ska åtgärda utan kostnad för dig. Han behöver dock inte ta ansvar för felet om han kan bevisa att du har orsakat det, till exempel genom att inte ha följt skötselanvisningar eller vanvårdat varan. Efter sex månader är det du som ska visa att varan hade ett ursprungligt fel.
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv ... goryID=892
Köpte min C30 sommaren 2008 oxå och fick det har felet med:
Antisladd Service Erfodras. Dstc spinnkontroll av.

Lämnade in den hos Bilia idag och dom sa att hydraulaggregatet måste bytas ut. Jag behöver inte betala något, inte ens för felsökningen. :)

För ca tre veckor sen pajade AC:n på bilen oxå. Samma sak där. Det var fel på Kondensorn,dom bytte ut den oxå. Utan kostnad. :)

ibland måste man ha tur...
fick det i våras. (antisladd-service erfordras)
givaren på hydraulenheten paj...hela enheten måste bytas...häpp
bilen gått just över 10.000 :roll:
Summa kostnad 10.650 på Upplands Motor.
Volvia täcker bara upp till 10.000 mil om bilen är köpt privat, annars 13.000 mil om köpt på Bilia
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]