NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Royrace
Har sett att SCT tidigare sålt en Dtpmätare där man kan få turbotrycket in i färddatorn.
Vet någon om det finns motsvarande att koppla in på v50 t-5.
av S.t.r.a.n.D
Japp det finns. Men den är helt kass och totalt värdelös, ursäkta sågningen. :wink:

För det första: Du kopplar in den i OBDII-uttaget vilket medför att du kommer att ha en "stor" låda hängandes där eller uppsatt vid fötterna. (uttaget är ju där du öppnar huven ungefär).
För det andra: Denna box ligger och drar ström hela tiden så du måste dra ur den varje gång för att den inte skall tömma batteriet.
För det tredje: Digital visning av laddtryck är inte bra eftersom det ändras hela tiden. Du kommer hela tiden att ha en eftersläpning plus för att du alls ska hinna se siffrorna så uppdateras den inte så ofta. Om du sett hur en analog jobbar så far ju visaren upp och ner konstant hela tiden så fort du rör minsta lilla så du kan ju tänka dit hur det blir digitalt.

Sen har jag för mig att den var rätt dyr. Tror inte den finns kvar.
av S.t.r.a.n.D
Joo precis det var det juh :wink:
Men det var SCT som sålde den också så jag vet inte om den till V50 är nå bättre om det alls än nån skillnad. Hittar inte nån av dem på deras hemsida så säljs de fortfarande?? Har du länk till dem??

Hur som helst, även om det skulle fixa till så att den sitter på bättre plats samt inte drar ström 24/7 så är det fortfarande det där med digital visning. Och jag personligen skulle inte byta ut min analoga om jag så än fick pengar för det. Tycker inte man får nån känsla eller uppfattning vad bilen laddar. Men det är ju jag det. :)
av JK24T
Det fanns till S60/V70N årsmodell 01-03 endast. Jag har haft en, kul grej men ganska meningslös pga. eftersläpningen.
Och visst, en stor låda men den går att stoppa upp under panelen.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]