- ons 19 aug 2009, 01:18
Å fy bövelen....! 1495 fick jag som prisuppgift nu i veckan. Kanske sjunkit i pris sen du frågade? Förvisso var det ingen Volvoverkstad jag frågade, men jag antar att de har samma riktpriser. De köper väl grejerna från Volvo tror jag.
Men sen tillkommer ju även arbetskostnad på kanske 1 timma och bromsvätska...då är du nog uppe i summorna som du nämner...skumt att du fick ett intervallpris. Oket måste ju ha ett fast riktpris.
Så min gissning är att de gav dig ett förvirrat svar
Låter bra att det funkar bra det du köpte. Man undrar ju vad du fick ge för det, om det också låg på runt 600 spänn? En kompis som mekar med lite bilar säger att Biltemas ok och Volvos är exakt likadana.....men har inte hört någon som bekräftat detta.
Stefan_KG skrev:Barkbiten skrev:Är det någon skillnad på Volvos original bromsok jämfört med tex Biltemas? Hade bilen ståendes 2 månader i sommar och då rostade oket på höger bak, och nu ligger det an lite, så att det blir avfällningar på fälgen samt ganska kraftig värmebildning. Efte 3-5 mil är fälgen nära på brännhet och man hör lätta gnissel, som försvinner när man bromsar, men kommer tillbaka när man släpper bromsen.1495kr!?!
Ett nytt Volvo-ok går på 1495 kr inkl moms. Så har Biltema mostvarande för mindre än halva priset vore det ju klockrent. Men någonting får mig att ana att Volvos original och Biltemas dito inte kan jämföras?
När jag ringde Volvo o frågade, så sa dom mellan 2000-2500kr (!) till min bil.
Så jag köpte biltemas istället.
Fungerar fint på min bil!
Å fy bövelen....! 1495 fick jag som prisuppgift nu i veckan. Kanske sjunkit i pris sen du frågade? Förvisso var det ingen Volvoverkstad jag frågade, men jag antar att de har samma riktpriser. De köper väl grejerna från Volvo tror jag.
Men sen tillkommer ju även arbetskostnad på kanske 1 timma och bromsvätska...då är du nog uppe i summorna som du nämner...skumt att du fick ett intervallpris. Oket måste ju ha ett fast riktpris.
Så min gissning är att de gav dig ett förvirrat svar
- By sicnarf