Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Golddigger
Jag har sökt en i forumet utan att hitta något som känns helt rätt.

Problemet som upstått är att jag flera gånger under ca. en veckas tid fått meddelandet: "Larmsystem service erfodras" på färddatorn. Det kommer inte varje gång bilen startas så jag ser inget mönster. Det jag tror mest på i de andra trådar jag hittat är att batterispänningen kan vara låg...

Någon som vet bättre?
Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av wissel
Jag skulle först o främst gå runt bilen o öppna o stänga samtliga dörrar rejält och viktigast motorhuven förstås. Slå igen huven liite extra.......hjälper ibland. :-)
Användarvisningsbild
av wissel
:D hejsan Golddigger, hur har det hela gått ? Kul med återkoppling så vi alla lär oss = billigare :D
av Golddigger
Tack för alla svar och förslag! :)

Med en ny liten familjemedlem på två veckor har det varit ont om tid att fixa med bilen. Felet kommer fortsatt och går om vartannat. Alla dörrar och huvöppning- och stängning är provat och det verkar inte vara felet. Jag är tyvärr för dåligt påläst vad det gäller felkoder. Måste jag åka till verkstad för att göra det eller vad krävs?

Jag lovar att dela med mig all info hur (om) problemet löses! :)
Användarvisningsbild
av wissel
Golddigger skrev:Tack för alla svar och förslag! :)

Med en ny liten familjemedlem på två veckor har det varit ont om tid att fixa med bilen. Felet kommer fortsatt och går om vartannat. Alla dörrar och huvöppning- och stängning är provat och det verkar inte vara felet. Jag är tyvärr för dåligt påläst vad det gäller felkoder. Måste jag åka till verkstad för att göra det eller vad krävs?

Jag lovar att dela med mig all info hur (om) problemet löses! :)
Bra Golddigger, pussa om din lilla nya familjemedlem o prioritera, det är helt RÄTT......från en stolt Morfar med 2 grabbar på 8 mån. o 2,6 år.
Bilar är iaf. inget att ha :D
av Golddigger
Jag har ej kommit längre med åtgärdande av problemet tyvärr. Dock tror jag att det är batteriet i sirenen som är om inte slut så tar det dålig laddning iaf.
Då det vankas service på bilen hos den lokala Volvohandlaren inom nån månad eller två får nog felet vänta tills dess med att åtgärdas. Jag återkommer med info efter detta för att göra detta ypperliga forum ännu rikare! :D

Tack för alla tips jag fått!

Den bilen skulle jag personligen inte våga k[…]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]