- tis 18 aug 2009, 22:59
Dags för första däckbyte snart och vill jag lägga på 225/50 17" original Michelin Primacy HP 94W så är priset hos de lokala däckshandlarna, inklusive Volvo, 3600:-/däck, tror nästan att någon på Volvocars har fått betalt att välja den dimensionen när t.ex. 225/45 och hos Volvohandlare betala för motsvarande kring 2200:-/däck. Jag trodde man skämtade med mig först när jag fick höra priset. Priser är pålagt och klart.
Har haft en dialog med min Volvoverkstad om detta och de kan inte annat än hålla med mig.
Känner mig heldum som valde 17" bara för att de ingick i ett paket och var mycket snyggare, men Volvos val av däck och dessutom byte efter 3500mil för framdäcken och då har bilen ändå rullat en vinter på vinterhjul är något som jag ångrar.
Har haft en dialog med lokal Volvoverkstad och funnit en prisnivå jag accepterar, men fortfarande långt ifrån 225/45 priset.
Har haft en dialog med min Volvoverkstad om detta och de kan inte annat än hålla med mig.
Känner mig heldum som valde 17" bara för att de ingick i ett paket och var mycket snyggare, men Volvos val av däck och dessutom byte efter 3500mil för framdäcken och då har bilen ändå rullat en vinter på vinterhjul är något som jag ångrar.
Har haft en dialog med lokal Volvoverkstad och funnit en prisnivå jag accepterar, men fortfarande långt ifrån 225/45 priset.
V90 CC D4 AWD - 17