Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jimler
Först och främst så hej på er alla. Jag är ny på forumet här.
Då har man gått och köpt sig en volvo S60 2.5t AWD -03
Funderar så här rakt av om det är värt att chip trimma den från 210hk till 250hk. är det stor skillnad?
Sedan ska jag givetvis tona rutorna också...
Något annat viktigt man bör göra då man ändå håller på?? :D
Bilen är cosmos blå och har halvskinn samt 803 stereon med 4cd-växlare, bilen har gått 16000mil med kamrem bytt för 150mil sedan.
Vad ligger denna bilen i för c:a pris? undrar bara om jag har gjort bra affär?
tacksam för alla svar..
/Jimmy
Varmt välkommen hit och grattis till ett bra köp. Lägg gärna upp bilder på den också, vi är som galna i bilder här. :D :wink:

Personligen tycker jag att det absolut är värt att chippa. Blir stor skillnad helt klart. Nu kör jag ju T5 så de blev från 250 till 300 men oj vilken skillnad. Jag kör med BSRs PPC så jag kan ladda in/ur programvaran när jag vill. Och när man vant sig med PPCn så blir bilen rätt tråkigt när du kör den utan.
Toning av rutor låter också bra, det är ett måste :) Sen finns det ju nästan oändligt med saker du kan göra med bilen, bara surfa runt och kolla på bilder i garaget m.m. för att få inspiration.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]