- tis 18 aug 2009, 17:34
#313419
Hej!
Har haft min V50 D5 (07:a) i en månad och jag trivs totalt sett jättebra med bilen. Det som retar mig en aning är att automatlådan har fel växel i när jag kör sakta, typ under 50 km/h och släper gasen för att sedan gasa igen, vilket ofta leder till en mindre knyck, då den inte vet vilken växel den bör använda. Bättre vore om den kunde återgå till samma högre växel som innan jag släppte gasen, och därefter göra valet om den behöver växla ned.
Jag provkörde en V70 D5 med automat och BSR:s PPC trim och där upplevde jag lådan som mer aktiv, och hela bilen som otroligt härlig att köra. Vilket bottendrag!!! Nu är det ju inte samma låda i dessa två modeller och därför undrar jag om någon har en V50 D5 med automat och BSR trim och hur lådan upplevs efter detta. Jag har tänkt att sätta i BSR:s trim framöver när jag sålt min gamla trotjänare, en 945 Turbo -93.
Tacksam för synpunkter
Har haft min V50 D5 (07:a) i en månad och jag trivs totalt sett jättebra med bilen. Det som retar mig en aning är att automatlådan har fel växel i när jag kör sakta, typ under 50 km/h och släper gasen för att sedan gasa igen, vilket ofta leder till en mindre knyck, då den inte vet vilken växel den bör använda. Bättre vore om den kunde återgå till samma högre växel som innan jag släppte gasen, och därefter göra valet om den behöver växla ned.
Jag provkörde en V70 D5 med automat och BSR:s PPC trim och där upplevde jag lådan som mer aktiv, och hela bilen som otroligt härlig att köra. Vilket bottendrag!!! Nu är det ju inte samma låda i dessa två modeller och därför undrar jag om någon har en V50 D5 med automat och BSR trim och hur lådan upplevs efter detta. Jag har tänkt att sätta i BSR:s trim framöver när jag sålt min gamla trotjänare, en 945 Turbo -93.
Tacksam för synpunkter
Kör nu: XC60 D4 AWD Summum BE MY16 (Polestar). Förr: V40 D4 R-design MY13, V50 D5 MY07...

