Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
jojjevg skrev:Kan du inte dra det på försäkring och målla hela bilen istället.
Du kommer ändå att betala självrisken bara.
Vad då? Menar du att jag ska slå sönder bilen och anmäla det som skadegörelse?
Visserligen täcker min halvförsäkring skadegörelse men inte rostskador och stenskott (om det inte är i rutan).
Sen tycker inte jag man ska hålla på med försäkringsbedrägeri.

Eller missförstod jag dig?
Användarvisningsbild
av jojjevg
Tomas88 skrev:
jojjevg skrev:Kan du inte dra det på försäkring och målla hela bilen istället.
Du kommer ändå att betala självrisken bara.
Vad då? Menar du att jag ska slå sönder bilen och anmäla det som skadegörelse?
Visserligen täcker min halvförsäkring skadegörelse men inte rostskador och stenskott (om det inte är i rutan).
Sen tycker inte jag man ska hålla på med försäkringsbedrägeri.

Eller missförstod jag dig?
Det är nåt sånt jag menade men inte att du ska göra det själv eller nån annan,
utom om du är ute efter trånga parkering plats på dem sidorna som du vill måla. Räknas det också som bedrägeri?
De flesta väl när de lämnar bilar inne för nåt sånt skada säger (skulle ni kunna ta den delen där nere också t.ex) och betalar nästan inget.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Är det ett dörruppslag så kan det kanske vara lite svårt att få huven omlackad :wink:
Jo har ju faktiskt nåt märke i sidan på dörren men vet inte ens om detta räknas som skadegörelse.
Men i vilket fall så är det skillnad på att lacka lite till och att lacka om hela huven en framskärm + lite till.
Användarvisningsbild
av Nexus
finns många som försöker sig på repa ner bilen och sen ska ha hela omlackerad.Minns en som kom in och hade lyckas repa precis överallt för få rubbet omlackerat,men vad han missa var att bilens rost och gammla bulor fick han stå för reparationen av själv.En annan snubbe skulle ha rutan,vattenpump,avgas mm bytt bara för en liten smäll i fronten på bilen. Man får uppleva mycket inom bilbranchen. sorry lite OT :oops:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Att försöka få avgassystem bytt för en liten buckla i fronten är optimistiskt. :)

Ja jag har ju lite att fundera på. Har ju funderingar på extraljus nu också.
Användarvisningsbild
av Nexus
bästa priset får man om man som du gjort letar runt. lacka mitt kjolpaket skillde åtskilliga tusenlappar på olika ställen. sluta på 2500 ink kvitto och ett mycket bra jobb utfört.
jag är oxå sugen på x-ljus. 3 st hella 3000 (sim)skulle sita fint i fronten 8)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja. Det kan skilja som fasen verkar det som. Tänkte först att han menade att det skulle bli svart, så jag frågade.. "inkl moms"? "Ja". De sköter också allt med demontering och montering så det lutar nog åt den firman.
Älmhults billack heter den om någon undrar.
Användarvisningsbild
av bjompa
Är de nått att fundera över? Får du kvitto så är de ju bara be dom göra om om du är missnöjd, ja skulle ha skickat bilen direkt.
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 137
Volvo xc90 2017 d5 R design

Hej! Köpte jag från november förra[…]

Visa din semesterbil(d)

Är på en liten Road Tripp med sv&arin[…]

Fick reklam på facebook om att det köps[…]