- fre 06 mar 2009, 17:28
#267215
Jag har efter hand (och försent) upptäckt att jag från skroten fick en turbomotor från en -97:a istället för en GLT-motor till min 850 GLT 2,5 20V -95. Nu är den monterad och går som en klocka, men jag tycker den är för slö och törstig.
Min plan är att sätta dit min gamla fina GLT-topp så allt blir bra igen. (enklast och billigast)
Den stora frågan: Är det samma kolvar i turbon som GLT:n? Jag är då intresserad av att det ska vara ungefär samma kompressionsförhållande. (om det är lågfriktionskolvar eller andra artikelnummer av någon annan anledning spelar ingen roll.)
Väldigt tacksam för svar!
Min plan är att sätta dit min gamla fina GLT-topp så allt blir bra igen. (enklast och billigast)
Den stora frågan: Är det samma kolvar i turbon som GLT:n? Jag är då intresserad av att det ska vara ungefär samma kompressionsförhållande. (om det är lågfriktionskolvar eller andra artikelnummer av någon annan anledning spelar ingen roll.)
Väldigt tacksam för svar!