Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av Bongtor
Typiskt. Inte ovanligt att en bilhandlare står och rabblar en massa dynga.
Men det känns ju ändå skumt att den ställer den där frågan om det inte finns något larm att tillgå ens?
Ska ta och kolla igenom menyn och manualen lite mer noggrant ikväll för att se om något blir mer klart då.
Men har alla nya volvos en panikknapp på nyckeln? Tycker det låter lite överkurs.
av Bongtor
läst tråden nu, ska testa igen det där med dörren men det låter lite skumt genom att det finns 2 alternativ i menyn när jag kollar lite närmare.

1. Aktivera en gång - vad är det för tjafs?
2. Fråga varje gång vid avstängning

Det var det enda som fanns under säkerehetsinställningarna...mycket skumt.

Edit: provade med att öppna dörren med nycken trots låst, ingen reaktion från bilen. mao verkar inte som om man har ngt larm utan bara en panikknapp.
Senast redigerad av 1 Bongtor, redigerad totalt 0 gånger.
av lollan
hejsan ursäkta jag fliker in off topic lite, men jag undrar om det är någon som vet vad/om det är för larm i min bil =)
det är en 965 91:a aut med den stora motorn, kom och tänka på det nu när jag läste denna tråden att jag också har klistermärken på rutorna med VG och sen har jag en liten plastbit som sitter på högra högtalargallret uppe vid framrutan, men that´s it ? är det ett larm? och vad är det isåfall för något? jag fick ingen larmdosa till iallafall tänkte om man kunde köpa det någonstans?

ursäkta avstickaren=)

mvh lollan
av scampi
lollan skrev:hejsan ursäkta jag fliker in off topic lite, men jag undrar om det är någon som vet vad/om det är för larm i min bil =)
det är en 965 91:a aut med den stora motorn, kom och tänka på det nu när jag läste denna tråden att jag också har klistermärken på rutorna med VG och sen har jag en liten plastbit som sitter på högra högtalargallret uppe vid framrutan, men that´s it ? är det ett larm? och vad är det isåfall för något? jag fick ingen larmdosa till iallafall tänkte om man kunde köpa det någonstans?

ursäkta avstickaren=)

mvh lollan

Du har nog Volvo Guard 1.5. Samma som jag har. Du kan köpa en fjärrka på Volvo för 550kr inkl moms. Sen tillkommer installation som kostar 750kr per påbörjad timma. Det skulle ta mellan 30 och 90 minuter sa de till mig.
Användarvisningsbild
av erikn
Jag har letat efter info också då jag bara hade en dosa kvar, inte kul om den skulle paja. Det här har jag kommit fram till. På båda våra 945 så har jag VG2. Det bör vara samma som CarGard 950S. Till det passar två olika dosor, dels Volvo original två knappar, den med en större knapp (on/off) och en mindre panikknapp, dels CarGards 4-knappars dosa, den med en större och tre mindre. En CarGard-dosa köpte jag på skroten för 150 kr, provade att den fungerade redan där innan köp (programmerade in den utanför dörren till butiken) så att jag visste att den skulle fungera. Bilia skulle ha över 500 kr för en ny originaldosa. CarGards dosa kostar ny ca 350 kr.

Att programmera dosor till den här (Volvo Guard II) är enkelt.

1. Se till att alla dörrar och huvar/luckor är stängda.

2. Vrid på nyckeln till tändningsläge 5 gånger inom 10 sekunder, låt tändningen vara påslagen den 5:e gången, lysdioden i högtalargallret börjar blinka

3. Inom 15 sek, tryck på första dosan som ska programmeras in, lysdioden lyser fast i 2 sekunder

4. Inom 10 sekunder, tryck på nästa dosa som ska programmeras in, lysdioden lyser fast i 2 sekunder

5. Upprepa 4 upp till dosa 8 som är maximala antalet

Detta är lämpligt att göra också om man tappar en dosa, för då kan den inte öppna bilen längre.

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?