NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klumpen
Amli skrev:
Doffen skrev:
Amli skrev:Vet inte hur det är på V50 men på många av mina tidigare bilar (så även min nuvarande XC70) var det bara att hålla in upplåsningknappen på fjärrkontrollen i ca. 2-3 sek när du låser upp bilen så åkte framrutorna ner. Prova det.
Fungerer ikke om det er programert. Og siden han får rutene opp så er han vel klarover hvordan det fungerer:)
Får han upp rutorna så kan han även få ner dem. Bor du i Norge? Möjligt att det inte är samma standard utrustning på bilarna där...
Observera att bilen måste vara låst när man gör det. Det går inte när bilen är upplåst, vilket man ska göra när man stänger rutorna.

Bilen behöver inte var låst, det fungerar hur bra som helst på min även när den är upplåst. Dock kanske det varierar på årsmodell och bilmodell.
Användarvisningsbild
av CabBO
På min C70 T5 Summum -08 så går det bara neråt vid upplåsning. Har försökt få upp dom vid låsning men då låser jag bara bilen, men får inte upp rutorna. Skulle gärna vilja få det att fungera båda vägarna. Det kanske är en programmerings sak för volvo att göra.
Användarvisningsbild
av CabBO
Är det så att man kan programmera i menyn eller på volvo att få rutorna antingen upp/ner eller både och genom att hålla respektive lås/öppna knapp intryckt en stund på nycklen. Har en C70N T5 Summum -08 där det bara funkar att sänka rutorna vid öppning. Tacksam för svar från er som vet. ??:-/
av LasseRe
Så här står det i manualen till V50 MY08 (Kolla också under bilinställningar i menyn på mittkonsollen):

Samtidig stängning/öppning alla rutor
För låsknappen på fjärrkontrollen och framdörrarnas
centrallåsknapp samt yttre dörrhandtags
knapp på bilar med keyless-system
kan denna funktion väljas:
• Autostäng alla fönster – alla rutor och
takluckan stängs samtidigt med ett långt
tryck på låsknappen.
För upplåsningsknappen på fjärrkontrollen
och framdörrarnas centrallåsknapp kan
denna funktion väljas:
• Autoöppna alla fönster – alla rutor öppnas
samtidigt med ett långt tryck på upplåsningsknappen.
Användarvisningsbild
av Lunatic
davoust skrev:Hejsan!
läste lite i handboken att det ska gå att få ner rutorna med hjälp av fjärrkontrollen!
när jag gick ut för att testa så fungerar det bara att få upp rutorna men inte ner??
ska det vara så eller är det ett fel??är det tillval kanske? ??:-/

Va ute och testade på min v50-05
funkar utmärkt..

När du ska få upp rutorna ska du larma på, släpp knappen sen håll in knappen ett par sec så ska de funka :D :D
Användarvisningsbild
av CabBO
Skall kolla detta i morgon. Har inget keyless system, men skall kolla dom olika förslagen och se om det funkar. Återkommer när jag vet.
Användarvisningsbild
av CabBO
Har kollat på min C70N nu och det funkar bara att få ner rutorna. Försökte på alla sätt att försöka få upp rutorna vid låsning av bil men det går inte. Kanske för att det är en Cabriolet eller en inställning Volvo får göra.

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

Däck dimensioner

Har dom röda coilsen från j-spec som &a[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]