Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag har en 964-95.
När man kör över gupp/håligheter motsvarande så "klonkar" det från framvagnen.
Vet någon vilka delar jag ska byta i den för att slippa ljudet?

/Jonas
Användarvisningsbild
av olafixar
Kan vara stötdämparen som slår i botten eller en bustning som är slut. Dämparen kollar du genom att gunga på väster resp höger sida…du bör nog upptäcka om ”klonket” kommer från dämparna. Är det bustningarna så är det till att krypa under bilen och känna/titta visuellt på stagen och leta efter fel.

OBS :!: missljud av denna typ bör omedelbart kollas upp…händer något med framvagnen under färd så kan det få förödande konsekvenser
Användarvisningsbild
av Sparkz
Krängningshämmarstag....
Användarvisningsbild
av Crille
Hade liknade på min 740 och då var det stötdämparna.
av roberth_lindqvist@hotmail
Hade precis samma jlud i min 745. Jag bytte spindelleden (standardfel på volvo) som sitter längst ner på stötdämparter. Den kostar 98 kr på biltema så det är ingen större förlust om det skulle visa sig vara något annat fel men jag är nästan säker på att det är det. Är stötdämparen slut så blir bilen svajig och är det någon bussning så brukar st skaka i ratten.
av 960 raketen
Ganska troligt att någon av bilens krägningshämmarbussningar är glapp.Så var det på min iallafall.960 är ganska så tung över framhjulen så dom slits snabbt men är busenkla och billiga att byta.Lycka till. 8) 8)

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?