Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av petkas
Är det nån som har volvo trygghetsavtal och vet vad det kostar,och om det lönar sig att ha detta,(i mitt fall gäller det en v70 2,4d my-10) :?:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kostnaden beror på hur mycket du kör + bilmodell, så enklast är nog att fråga Volvo- återförsäljaren där du servar din bil
Användarvisningsbild
av AndersP
petkas skrev:Är det nån som har volvo trygghetsavtal och vet vad det kostar,och om det lönar sig att ha detta,(i mitt fall gäller det en v70 2,4d my-10) :?:
Jag tecknade ett avtal 2001 på V70 140 hästars 01:a
I början kosta det ca 200kr, hade avtalet i 15000 mil som jag uppnådde nu i maj
tror att sista månadskostnaden var ca 1100kr
Det ökar undan för undan.
Känns som om det var ett bra avtal...det gamla alltså, gällde i 10 år eller 15000mil, det som uppnås först
Hade en del problem, men gick väl inte direkt med vinst men skönt att bara lämna in när det strular.
Det nya avtalaten gäller i 5 år eller 150000mil, så det gamla var väl FÖR bra.
Min erfarenhet är att efter 5 år börjar man utnyttja avtalet :-D, och då tycker Volvo att det ska upphöra.
Kostnaden de första 5 åren blir nog rätt moderata.
Har beställt en V70 2.4D MY10, och har inte bestämt mig om jag ska hoppa på avtalet.
Med tanke på erfarenheten tidigare så blir det nog inget
Men synpunkter mottages tacksamt när det gäller erfarenheter och vad det numera kostart
av LOTEZ
Jag betalar 24:-/mån för trygghetsavtal. Vet dock ej vad det ger mtpa man har garanti i 24mån?! :roll:

Vad ger trygghetsavtaler för fördelar?

//LOTEZ
Användarvisningsbild
av AndersP
LOTEZ skrev:Jag betalar 24:-/mån för trygghetsavtal. Vet dock ej vad det ger mtpa man har garanti i 24mån?! :roll:

Vad ger trygghetsavtaler för fördelar?

//LOTEZ
All service + reparationer "gratis", dvs månadskostnaden för avtalet ska täcka detta, så var det med det jag tecknade 2001, tror det är samma nu men kortare avtalstid
24kr/mån känns ju inte farligt dyrt.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Du behöver inte betala service, reparationer och reservdelar. Det betalas genom trygghetsavtalet
Användarvisningsbild
av Guligan
Grundtanken är att trygghetsavtalet skall vara kostnadsneutralt för dig som kund. Poängen för återförsäljaren är att du triggas att verkligen göra dina servicar och vid rätt tillfällen.
Användarvisningsbild
av petkas
pratade med min volvo handlare i dag,och frågade om trygghetsavtalet,för mig skulle det kosta ca 400kr/mån,v70 2.4d summun my-10,1500mil,sen frågade jag honom om det lönar sig att teckna detta så svarade han att om man ska vara helt ärlig så har man räknad ut det på det sättet att oftast går det plus minus noll,men om man har tur/otur så kan man också tjäna på detta. ?:-/
av LOTEZ
petkas skrev:pratade med min volvo handlare i dag,och frågade om trygghetsavtalet,för mig skulle det kosta ca 400kr/mån,v70 2.4d summun my-10,1500mil,sen frågade jag honom om det lönar sig att teckna detta så svarade han att om man ska vara helt ärlig så har man räknad ut det på det sättet att oftast går det plus minus noll,men om man har tur/otur så kan man också tjäna på detta. ?:-/

O andra sidan är Helmia Bils serviceverkstad det sämsta skit och mest inkompetenta verkstad man kan hitta. Men försäljningen är grymt serviceminded.

Såg nu i mitt försäkringsbrev att det är "Volvia Trygghetspaket" jag har, ej trygghetsavtal som det skrivs om här. Eller är det samma sak?
Volvoia Trygghetspaket betalar jag 24:-/mån för iaf.

//LOTEZ
Användarvisningsbild
av petkas
det som du har har,det är en tilläggsförsäkring på Volvia bilförsäkring,som volvia care t.e.x

Att du inte skulle få kallstarta eller dra h[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]