Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skum666
när jag låser bilen via fjärren så låser den alla dörrar men efter ett par sek så låser den upp passagerar dörren fram.
detta sker ca var tredje gång jag låser bilen vilket jag tycker är lite konstigt. vad kan detta bero på ? fel på dörrlås eller nått dyligt ? kan tillägga att jag fått nya fjärrar och omkodad bil för 1 månad sen. detta problem började nån vecka efter det
Bilen är en V70n 02

// Magnus
av janne44
Hej! Hade samma problem. Jag bytte låskista och problemet försvann(För kista/jobb ville Volvo ha 3500kr här i Göteborg :( ). Är du lite händig så byter du den själv (Jag har en kista liggande som du kan få köpa :D ). Sen kan det även vara styrdonet (Kostnad hos Volvo 5500kr :-O) ). Kolla först upp så inget "gick" snett när du omkodade bilen. Då får ju firman fixa till det tycker jag. Janne
av tbar
Tja,
Har haft liknande problem på min S80. Har dock löst det genom att lägga på en droppe låsolja på knoppen som åker upp och ner. Verkar i mitt fall som om att det blir så om det går för trögt.

Har också hänt efter att jag monterat tillbaka insidan på dörren. Det har väl blivit lite kärvt om det inte blir exakt rätt med knoppen.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]