Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mr850gle
bohrn skrev:Tja. Har en 850 92:a . Vill då ha 5 bult i stället för 4. Är det svårt att fixa?
:-)-) Selv har jeg en 93 mod med 4 bolter tror de kom fra 94 og oppover med 5!Men hvorfor 5?? ?:-/
av PDK
Om det är svårt? Tjaa... Men varför ens vilja byta ut 4 mot 5-bults?

Rätta mig om jag har fel. Då måste du byta ut bromsskivor och hjullager för att detta ska vara möjligt?
O det blir en saftig nota!
av *pettson*
Dom flesta skrotar har kit dom plockat ihop. 4 skapliga skivor samt 4 hjullager för en summa. Inget ovanligt och inget svindyrt.
av bohrn
Jag kom över 4 alu fälgar 18" med nya däck och 4 nya vinter däck på 16" alu. 18" vart jag ganska kär i så jag vill ju ha dom på bilen. Och så behöver jag byta alla skivor på bilen och då är ju 4 bult dyrare än 5 bult. Och en polare har en uppsättning nya brembo skivor 5 bult.

Så är det bara hjullager man behöver byta då ?

Det va något pucko som sa att jag va tvungen att byta typ bakaxel och fjäderbenen..
av *pettson*
Hjullagren består av hela enheter inkl medbringarskivan som du sätter skivorna på. Du behöver inte byta nåt mera än just skivor och hjullager. Allt annat är lögn.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]