Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gizmosMG
Hej
Har installerat den enligt konstens regler och med hjälp av bilder här från forumet. Men så fort jag sätter i kabeln från omvandlaren i stereon (HU-603) så kan jag inte välja CD-Changer. Måste man in på Volvo och få det programmerat att man har något anslutet på cd-väx utgången?
av Fred
Tjena gizmosMG och välkommen till forumet!

Du ska inte behöva göra något på Volvo för att det ska lira. Dock kan jag inte för mitt liv förstå varför det inte funkar för dig. Jag hade en USASpec tidigare, både till en 603:a och min nuvarade 803:a och det fungerade precis som det skulle.

Nu var det ett tag sedan jag hade den, skaffade en iMIV ganska omgående, så jag minns inte riktigt hur USASpec:en kopplades in.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "så fort jag sätter i kabeln från omvandlaren i stereon (HU-603) så kan jag inte välja CD-Changer"?

Mvh
/Fred
av gizmosMG
alltså när kabeln sitter i stereon från omvandlaren så kan jag bara välja mellan radio och tape, inte cd växlare eller cd. Känns som att det är fel på enheten
av Fred
Jag har något minne av att det fanns några "dip switchar" på enheten...om så är fallet, har du kollat att de står rätt...?
av Fred
Sorry, då har jag nog inte så mycket mer att komma med. Det är konstigt att adaptern skulle göra något med stereon...kanske någon kortslutning i signalkabeln...men gissningar hjälper ju inte så mycket... :roll:
av gizmosMG
Testade att ta bort minuskabeln. Ingen skillnad. Ringde Volvo, de sa att de måste lägga in cd växlar applikation om jag inte haft en tidigare för att det ska fungera. så bokade tid. ska dit imorgon bitti. återkommer om det fungerar därefter.
av Fred
Det ställer jag mig mycket tveksam till! Min 603:a hade inte haft någon CD-växlare kopplad till sig och det fungerade utmärkt med PA11:an ändå.

Tyvärr är det väldigt vanligt att folket på Volvo (Bilia) säger saker som de egentligen inte har någon aning om! Snacka med dem innan de gör något, och kräv att du inte behöver betala något om det inte fungerar. Jag tror verkligen inte att du behöver ladda någon mjukvara och vill inte att du ska behöva bli av med pengar för att få reda på det!

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]