NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad använder ni er kompass till?
Jag satt och funderade ikväll och jag tror inte jag haft nytta av den någon gång än.
Sen stör jag mig på att den inte tonas ner tillsammans med övrig instrumentering med dimmer.
Avbländningen kan säkert vara bra men jag har tonade rutor så då fungerar den inte antar jag.
Allt var fördraget. Min kontakt till spegeln satt i takkonsollen. Fick klippa av en tapp på denna för att den skulle passa perfekt. Behövde alltså inte lossa solskyddet. Passade på att sätta mikrofonen till HF'n under takpanel också när jag ändå var igång. Än en gång tack för bra instruktion och tydliga bilder.
Kåpan måste bytas ut, den passar helt enkelt inte alls annars. Det finns flera olika modeller beroende på hur din bil är utrustad.
Kåpan följer inte med backspegeln. Ja du kan köpa kåpan lös hos volvo, det är en höger och en vänster del.
Nu när tråden ändå är lyft så ska jag passa på o fråga. När du köpte spegeln, följde det med nån kabel i den stasen eller det är ett kontaktstycke som sitter direkt vid spegelns fäste?
Är det i så fall därför som du fick ta ner halva taket för att få fram kabelskrället? Jag vet när jag bytte min så satt kabeln redan framdragen.
Nej, ingen kabel medföljer. Kontaktstycket är grönt och skymtar här:
Bild

Enligt volvos tekniska support så sitter den normalt klistrad där jag fann den. I vilka fall den är framdragen till kanten på innertaket vetifasen.

100 mil eftersom det ofta handlar om att å[…]

Ja ett ganska omfattande jobb :-(

Ingen som har koll? :( Jag är ju fullt medv[…]

Rostskyddstips

Den har aldrig, sedan den lämnade fabriken […]