Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Man ska helst måla med ljusare färg först, och sen den riktiga färgen.
Men skillnad kommer att stå kvar kvar för att det är en plast detalj nära plåten och det blir gammal lack mot nytt lack.
Men jag kan ju fråga svärfar hur kan man förminska skillnad han jobbar på lack avdelning hos bildeve.
Ok nu ska vi se.Du slipper dem med finn sandpapper och rengöra efter.
Du lägger på tunnfyller i ljusgrå färg det kommer att fylla på alla små repor och luft bubblor samt efter det behöver du mindre färg.Du låter detta torka och se efter om det finns fel nånstans och därefter sprutar du 2 omgångar med färgen. låter torka och känna efter om det är finn och jämt yta.Är allt ok så lägger du på lack du kommer och märka själv hur många gånger ska dra med lacken tills du får den glansiga yta men tar det försiktig för att det rinner som fan och försök göra det i en damm fri ställe för att lacken dra allt skit som magnet.
Lycka till.Har du frågor hör av dig.
Såja Nu jävlar ska ni få se på grejer ^^ tog å lacka om allt så nu jävlar e det grejer. Allt e i nästan samma färg som bilen nu :P + att det kom på en vinge nu med :twisted:
Bilder kommer i morgon runt 3 4 då jag slutar jobbet
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 135

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]