Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Dalmans skrev:
(Föressten pettson, såg på din sida att du tänkte införa en betaltjänst för folk som fått tips och vill ersätta, har du fått igång den? PM:a mig uppgifter isåfall så jag kan skicka över en slant)
Betaltjänsten kommer att vara helt frivillig. Jag kommer ALDRIG att spärra nån ifrån att få hjälp. Det är inte min grej..
Om bilen är orkeslös och inte vill riktigt.. Kan det tänkas att slangen till mapsensorn från insuget aldrig kom på plats?
Användarvisningsbild
av Dalmans
ja det verkar troligt. problemet är att den inte satt innan heller. (om vi tänker på samma)

Förre ägaren monterade ett sportluftsfilter. och kastade bort orginalburken, filtret hade han monterat utan att ta hänsyn till andra komponenter som ska in orginalburken. (jävla nolla)

men bilen gick ju innan trots detta
av *pettson*
Nej vi tänker inte på samma.. Mapsensorn har du sitter framför motorn på relähyllan. Den måste du lossat för att riva ned lådan. Slangen räcker inte annars..
Användarvisningsbild
av Dalmans
Går denna slang in i lådan från mapsensorn?
Tycker att allt ser ut som det gjort innan. kan denna slang ha en lila färg? efter första provvändan såg jag att en lila slang inte satt i ovanför fläkten, men bilen betedde sig likadant även efter att jag satt tillbaka den

en teori vi fick var om det kan ha kommit olja på lamellerna så dom slirar. men då borde väl även backväxeln slira?
av *pettson*
Slangen går mellan insuget och mapsensorn. (MAP= manifold air pressure) Ta ett kik efter den här skissen. Får hoppas du har samma dragning. Du BORDE ha samma dekal under din huv..

Bild
Användarvisningsbild
av Dalmans
finns det några andra teorier jag kan kolla samtidigt? bilen står någon mil bort från datorn så det kan va skönt med lite extratips att kolla om det nu är så att slangen sitter på mapsensorn... slipper jag komma dit och konstatera att det är riktigt för att endast vända hem igen..
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]