NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
Jag har för skoj skull testat att lägga ner mp3' på cd's men får bara svar att "skivan ej läsbar" av cd'n.

Jag har kört med 700mb skivor kan det vara problemet?

Jag har en C30 -08 med HighPerfomence.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Ingen som testat att lägga mp3'or på en cd skiva?
Användarvisningsbild
av mugge
Jag har brännt ner mängder av mp3 på CD som jag spelar i bilen (high performance, -07). Vid något enstaka tillfälle har den vägrat läsa, men det är samma för vanliga CD. Orsaken verkar snarast vara repor i skivorna. Kan vara värt att prova olika skivor brända i olika brännare, men det låter skumt att du får "ej läsbar". Att du har 700 Mb-skivor ska inte spela någon roll. Har du testat skivorna i någon annan apparat som spelar mp3 (ej datorn)? Kör du med "overburn"? Är du 100% på att du har high performance?
av flink
Har aldrig haft problem med brända mp3 skivor...

Något du kan fundera över och testa:
1. har du stängt skivan efter bränning? (Vet inte om spelaren i bilen kräver detta)
2. Dåliga skivor (prova annat märke)
3. Dålig brännare (prova en annan)
4. Kan vara din dator som är nersölad av ngt? (Antivirusprogram som scannar sammtidigt du bränner, virusangrepp, andra tunga program som går i bakgrunden, etc.?!)
5. Kan helt enkelt vara spelaren i bilen som är kass... den möjligheten bör inte uteslutas helt utan vidare. Är dock bra att du testar lite av ovanstående grejer innan du ränner in hos Volvo helt skogstokig och kräver en ny ;)

Som tidigare nämner... är du helt säker på att det är High Performance och inte bara Performance stereon du har?

Lycka till!

Edit: Kör själv med overburn utan problem!
Användarvisningsbild
av ThomasT
Jag har High Performance. Nästa test blir att bränna en skiva med en annan dator.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]