Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Stefan62
I Stockholmsområdet ser man ibland helsidesannonser från "Solna Bilteknik", en auktoriserad verkstad som lovar mycket i annonserna till ett betydligt billigare pris än t ex Bilia.

Någon som anlitat "Solna bilteknik" och kan delge erfarenheter?
Går det att lita på dem eller måste man vara med och kolla själv?

Min V70 -03 har gått 8500 mil och det är bara maskinskadeförsäkringen kvar - krävs Volvo-service för att försäkringen ska gälla?

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av camaro69
Jag kör hellre upp till en ungdomsgård och låter juniorerna leka med bilen, än att jag lämnar den till den s k "verkstaden" som efterfrågas.
Användarvisningsbild
av greeeken
camaro69 skrev:Jag kör hellre upp till en ungdomsgård och låter juniorerna leka med bilen, än att jag lämnar den till den s k "verkstaden" som efterfrågas.

Då får du väll förklara så att TS förstår varför
Användarvisningsbild
av camaro69
Billigast är inte bäst. :wink:
av Lövet
Det finns MÄNGDER med trådar både på det här forumet och andra som beskriver en verkstad med fruktansvärt dålig service, otrevlig personal och direkt felaktigt gjorda jobb. Det finns säkert de som blivit nöjda också men jag själv skulle aldrig gå dit.
Användarvisningsbild
av crumpets
Som andreas och camaro säger så drunknar man nästan i hat mot solna bilteknik om man söker runt lite. Finns som sagt säkerligen de som är kanonnöjda, men så mycket skit som man läst om dem skulle jag aldrig våga lämna in bilen där.
av Lövet
Stefan62 skrev:I Stockholmsområdet ser man ibland helsidesannonser från "Solna Bilteknik", en auktoriserad verkstad som lovar mycket i annonserna till ett betydligt billigare pris än t ex Bilia.
Läste första inlägget igen. Om de påstår att de auktoriserade så ljuger de redan där, de är inte auktoriserade av någon tillverkare. Loggorna de har på hemsidan är copyrightbrott och visar bara ytterligare hur seriöst verkstaden drivs.

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det