Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
min bil har ingen taxiutr- längre.
tror mera på plåtväggarn på min park- vid arbetet det är bara där det har inträffat.
Far min har en S80.. och hade problemet hemma.. jämt.. gick aldrig.. sen kom han på att han hade ett par trådlösa hörlurar i garaget där han har firman.. och dom är på hela tiden.. drog ur strömmen till sändaren.. och Vipps fungerade allt.. testade att stoppa i igen och minsann fjärren funkade inte.. såå där har ni ett fel.. sänder på samma frekvens .. vilken vet jag dockinte..
Charmed skrev:Far min har en S80.. och hade problemet hemma.. jämt.. gick aldrig.. sen kom han på att han hade ett par trådlösa hörlurar i garaget där han har firman.. och dom är på hela tiden.. drog ur strömmen till sändaren.. och Vipps fungerade allt.. testade att stoppa i igen och minsann fjärren funkade inte.. såå där har ni ett fel.. sänder på samma frekvens .. vilken vet jag dockinte..

V70N sänder på 233 Mhz och V70II på 234Mhz om jag inte minns fel.
Man ändrade på V70II pga problem med V70N och störningar.

Detta fenomen är det många som råkar ut för och det beror på
störningar o inte något fel i bilen. Det kan vara trådlösa hörlurar
som redan nämnts eller trådlös garageöppnare,larmsystem i en butik,
osv osv.
Jag har stött på liknande problem och då håller jag fjärren dikt mot huvudet....då löser det sig oftast. Tror att jag förstärker signalen så in i bängen att det funkar...jaja garva inte :-P
Min gamla bil och våran V40 gick inte att låsa eller låsa upp med fjärren utanför hårfrisörskan. Har inte provat med min nya bil än men det verkar vara något som stör där också. Är dock mitt i bebyggt område så inte direkt några högspänningsledningar där.
Kanske nån mottagare till en garageport?

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]