...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Läste på Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5622002.ab
Snart kan sovgaragen vara här
Ett botemedel mot trötthet under bilresan kan snart vara här.

Entreprenören Sigurd Melin har fått pengar av Vägverket för att undersöka marknaden för särskilda sovgarage längs vägarna.

Omkring 20 procent av alla svårare trafikolyckor inträffar på grund av trötthet, enligt Vägverket.
Vad tror ni om detta? Själv är jag skeptisk till om det är någon idé att satsa pengar på. Tror inte det skulle komma att användas så mycket.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Trött blir man därför att hastigheterna är så låga att man inte orkar hålla sig skärpt hela tiden :wink:

Jag tycker det låter som en bra idé för folk som kör långa sträckor. Själv vet jag inte om jag skulle kunna somna "på beställning" precis när man stannat, är man så trött att man somnar (nästan) direkt när man stannat har man kört alldeles för länge imo. Vad är det för fel att stanna på en rastplats/ mack / p-ficka och ta en tupplur? Eller köra in på en sidoväg.

Undra hur många bås vi kommer se häruppe? :roll:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Severin
Kommer inte att funka, tänk er på vintern,garaget kallt eftersom dom inte har råd att värma upp den ytan i onödan och du kan inte stå med bilen igång pga avgaserna, du vaknar efter ett tag för att du fryser.

En stor flopp kommer det att bli
Användarvisningsbild
av crumpets
Har också svårt att se mig använda nåt sånt... Kanske kommer fungera som gratishotell för pundare men det blir nog allt.
Användarvisningsbild
av Guligan
Man sover helt ok i Volvostolen en liten stund. På långturer när jag börjar känna tröttheten smyger sig på så svänger jag av, fäller stolen och tar en tupplur på 10-15 minuter i bilen. Det brukar göra riktigt gott.
Tysta sommardäck V90

Ifall det är resonansljudet som stör dig[…]

Hi Volvo fan :-) I`m new hear so its my first thr[…]

Valmöjligheter kommer finnas i decennier fram[…]

Populärt att säga 100 mil per tank, men […]