Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Fast jobb brukar väl (tyvärr) vara de första grundkravet när de ska lånas slantar..?

Jag fick dock låna till bilen för 4år sedan när jag uppgav att avd. chefen hade 'lovat' att anställa mig efter vikariatet.. :)

Skönt att de löste sig för dig/er, det kan nog löna sig att kolla runt!

Lycka till i budgivningen! :)
Nu ska vi se.. grundkrav. Inkomst som är stadig...
Jag pluggar med AF som utbetalare (försäkringskassan). Jenny är fast anställd inom kommunen som förskollärare. Vi nollade alla krediter och är inte skydiga en spänn efter husförsäljningen. Gick till banken och bad om ett lånelöfte. No problemas, nu har vi tjackat nytt hus som man snart får flytta in i. Inga konstigheter. Återigen SEB som ställde upp utan trassel. :wink: Risk? Tja vi har själva lånat så att vi VET att bägge kan vara arbetslösa och ha 8% ränta o ändå gå runt. Bankens krav var EN arbetslös och 8%.
Brainy skrev: Då jag varit kund hos dem i över 10år, har pensionssparande, fonddepå, aktiedepå sparkontot, bundna räntekonton samt vanligt lönekonto hos dem, inte har en krona i skulder, aldrig haft en betalningsanmärkning, mitt kapital hos dem har under dessa 10år stigit kraftigt samt att vi tillsammans drar in mer än medelsvensson om året så trodde jag att det skulle vara en baggis att få lån.
Exakt så fungerar det exempelvis i USA. Där är det enbart din historiska betalningsförmåga som avgör, inkomstuppgifter är inte ens offentliga. Sverige däremot har världens trubbigaste system som framöver kommer att bli mycket omodernt eftersom folk inte längre har "fast jobb" som högsta dröm i livet.
Japp, det är viktigt, mycket viktigt att sköta betalningarna till de kreditgivare man vill fortsätta vara "kund" hos. Inkomsten är inte ointressant men skillnaden mellan att tjäna t.ex. 300 Tkr per år jfrt med 500 eller rentav 1000 Tkr är för en kreditgivare tämligen ointressant.
Fan vet om man vinner en budgivning.

Säljaren är väl alltid vinnare om det blir budgivning, och köpesumman blir över utgångspriset.

Jag anser att man är vinnare om man kan köpa under utgångspris.

Det primära är att man som köpare känner att det är ett "helrätt" objekt.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]