- sön 09 aug 2009, 00:41
Hej, snart skrotar jag skiten :/ Den har gått dåligt rätt länge, svajig tomgång, misständt. Testade då att byta lite service grejer såsom fördelarlock, rotor, kablar, filter, olja.Ingen skillnad, har iofs nått avgaslekage som är svår hittat. Först så trodde jag brummet berodde på hål i katten, så blev en ny modellanpassad biltema (undra om dom inte använder samma katt till Fiat puto och turbobilar och kröker rören bara så det ska passa) kändes som att det var sämmre flöde i den modelanpassande. Det svårhittate lekaget har jag kvar, lutar å grenröret, men det får väta till bilen går att köra med
Ibland så har den inte veltat starta, utan man får vänta nån minut sen startar den lätt. Härom dan ville den inte starta alls. Antog då att det bara var pumprelät då det inte kom nån soppa, bytte det och visst kom det soppa då, men den ville ändå inte starta. Ger ingen gnista...
Okey, bytte tändmodulen,impulsgivaren och spolen mot en beggad dito. Bytte stiften med då dom varit nersölade med soppa. Ändå ingen gnista Det där relät vid expasionskärlet, kan det ha något att göra med tändningen?
Nu vet jag inte vad som återstår, anatar att det är att leta efter kabelbrott, men jag suger på att läsa elschem så hjälp vart jag ska mäta uppskattas.
Har 12V på spolen kollat med en lampa, äger ingen multimeter =)
Läste i en annan tråd mer att det hjälpte han att se till att det var helt rent under imulsgivaren, så det ska testas.
Appropå säkringsboxen, där är det väl bara säkring 1 man ska ha koll på?
Tack på förhand! :D
Ibland så har den inte veltat starta, utan man får vänta nån minut sen startar den lätt. Härom dan ville den inte starta alls. Antog då att det bara var pumprelät då det inte kom nån soppa, bytte det och visst kom det soppa då, men den ville ändå inte starta. Ger ingen gnista...
Okey, bytte tändmodulen,impulsgivaren och spolen mot en beggad dito. Bytte stiften med då dom varit nersölade med soppa. Ändå ingen gnista Det där relät vid expasionskärlet, kan det ha något att göra med tändningen?
Nu vet jag inte vad som återstår, anatar att det är att leta efter kabelbrott, men jag suger på att läsa elschem så hjälp vart jag ska mäta uppskattas.
Har 12V på spolen kollat med en lampa, äger ingen multimeter =)
Läste i en annan tråd mer att det hjälpte han att se till att det var helt rent under imulsgivaren, så det ska testas.
Appropå säkringsboxen, där är det väl bara säkring 1 man ska ha koll på?
Tack på förhand! :D
Senast redigerad av 1 ezy, redigerad totalt 0 gånger.
- By HeavyMetal