Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av riha
CDr skrev:Så här kan det se ut efter uppgraderingen :D

Hade dock varit bättre och haft en referensfilm också.

Jag såg en T5 film ute i högra sidan, jag plockade båda i varsitt fönster och körde båda samtidigt. T5:an är fortfarande rätt mycket vassare på acc.
av Lövet
Vad är det för hemskt väs-ljud som kommer vid 5500 rpm? Låter alla 2,5FT så?
Användarvisningsbild
av henka35
V70II 2.5FT Polestar är ju lika snabb som V70II T6 om man jämför filmerna som finns på Youtube.
av CDr
riha skrev:
CDr skrev:Så här kan det se ut efter uppgraderingen :D

Hade dock varit bättre och haft en referensfilm också.

Jag såg en T5 film ute i högra sidan, jag plockade båda i varsitt fönster och körde båda samtidigt. T5:an är fortfarande rätt mycket vassare på acc.
T5:an hade jag 300hk i :D
När den var original(250hk) så gick den lite sämre 0-100 än 2.5ft polestar men var lite rappare 120-200
av perjak
Jag har fått ett par frågor om hur förbrukningen på D5:an blev efter optimeringen.

Nu har jag åkt ca 450 mil och jag kan inte se några signifikanta förändringar. Vissa sträckor drar den lite mer, andra lite mindre. Jag tror att jag är något mer offensiv i körstilen efter optimeringen, speciellt på motorväg. Jag ska kanske tillägga att det är automat.

Som kuriosa kan jag nämna att snittet på de nära 2000 mil jag kört med bilen är 0,77. Detta värde är framräknat med tankat bränsle och körd sträcka. Färddatorn, som ej nollats sen inköp, visar just nu 0,78.
av nisi
Vilken trevlig förbättring. Vår V70 2,4D aut -09 har blivit riktigt trevlig efter polestar-optimeringen. Det jag nu saknar är ny mjukvara till automaten så att vi kan åka ännu mer på momentet istället för på vartal. Jag får köra "manuellt" för att njuta av all kraft som finns. Annars blir det bara en massa "rusa motor" - visserligen med bra fartökning men det blir minst lika roligt på lägre varvtal. Ny mjukvara alltså. En som är ännu "hårdare satt" än den som släpptes för snart ett år sedan. Någon som vet något om mjukvaruuppdateringar?

PS. Hittills har förbrukningen ökat men det har sin naturliga förklaring i det mycket skönare trycket i bilen...DS
nisi skrev: Det jag nu saknar är ny mjukvara till automaten så att vi kan åka ännu mer på momentet istället för på vartal. Jag får köra "manuellt" för att njuta av all kraft som finns. Annars blir det bara en massa "rusa motor" - visserligen med bra fartökning men det blir minst lika roligt på lägre varvtal. Ny mjukvara alltså. En som är ännu "hårdare satt" än den som släpptes för snart ett år sedan. Någon som vet något om mjukvaruuppdateringar?
Man är väl rädd att lådan skall uppfattas som ovillig att växla. En av de största synder som finns hos biljournalister.

Vad gäller mjukvaruuppdateringar gäller det att få rätt version. Läste i en annan tråd om någon som körde på fel program vilket innebar 3000rpm vid 100km/h. Initialt klagade han på bränsleförbrukningen...
av ekp99noh
Hej på er,

Ni som Polestar-uppdaterat era V70 2.5FT (2008-09): känner ni att "rusa-motor-fenomenet", som kommer när man trampar gasen i botten, har försvunnit? Om JA, helt eller delvis?
Användarvisningsbild
av kez_style
ekp99noh skrev:Hej på er,

Ni som Polestar-uppdaterat era V70 2.5FT (2008-09): känner ni att "rusa-motor-fenomenet", som kommer när man trampar gasen i botten, har försvunnit? Om JA, helt eller delvis?
Jag har det på min autotech trimmade S80... önska den växlade upp lite tidigare för att få maximal acceleration
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 24
Bästa mobilhållare till V60 -24?

Som JHg skrev, Brodit is the shit.

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]

Fel centerhögtalare?