I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Hej!

Står och sneglar lite på olika små trimningsalternativ till min 940 Turbo -92.. Chipning känns som ett rätt vettigt alternativ.
Nu när jag börjar klura lite på ämnet så märker jag att det fanns rätt många som pysslar med sånt här på internet. Förutom chippet så behöver jag ju en ny tryckklocka till min wastegate, och då är det en från aningen turbomeck eller bsr som gäller. Det har jag förstått.
Men hur är det egentligen med alla som säljer chip? Vore ju jättekul att få lite omdömen om olika företag för det skiljer rätt stora pengar..

Lägger upp som exempel nedan till min 940..

Klracing.se - 1395kr

BSR.se - 2500kr

hi-Tuning.se - 3000kr

Itsfun.nu - 3900kr

Nu är det såklart lite olika vilka som räknar med montering och så, men det skiljer ändå rätt stora summor. Så, har du chippat din bil? vad har du för erfarenheter? vad ska man akta sig för? vad är bra/dåligt?

/Ticken
mellan 6-7000 beroende på vilket steg och vad som måste göras.
Ring Tomas och fråga.
de brukar ha rätt mycket att stå i så svar på mail kan dröja
detta funderar jag också på.. men jag vill ju självklart ha det så billigt de går =) men om man chippar bilen oss T.EX BSR, stiger bränsleförbrukningen extremt mycket då? min drar 0,8 just nu. jag vill inte trimma den så den stiger till 1,5 T.EX

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]

Kabelbrott i dörr? Brukar vara ett känt […]

Brainys V60

Glad i hågen så får bilen sin v&[…]

Jag förstår inte riktigt vad som ä[…]