Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
många utav dom billigare märkena tillverkas inte sällan utav Michelin m.fl.
av nevyn
men det gör inte däcken bättre.
av Teemu
nej, men troligen så släpper dom inte ut vilket skit som helst i och med att många vet om att de tillverkas av en viss tillverkare. Det skulle ju även skada deras dyrare alternativ.
av Volvo-power
Frågan var ju om Wanli var ett bra däck?
Har haft 215/40/17 av detta på en V40 som jag har ägt.

Jag tyckte det fungerade utmärkt och polaren som köpte dom
av mig 2mån. senare efter jag hade sålt bilen kör på dom
fortfarande och är helnöjd.

Många tror att så fort det står Michelin eller Good Year eller
något annat så är dessa däck jättebra.
Majoriteten av dessa däck är just tillverkade i typ Kina,
Korea eller något av Asienländerna.
Vilket betyder att de är inte bättre än typ Wanli.
Användarvisningsbild
av kez_style
Yep.. du har skrivit rätt ovan märket är verkligen inte allt! Det har ju visat sig att de billigare kan vara mycket bättre / bättre än det dyrare alternativen... märke är verkligen inte allt...
Användarvisningsbild
av 58
Min erfarenhet är att Nokian och Conti går bäst, mycket mil och säkra egenskaper. Iofs så kör jag 205-55-16 men jag tror inte dessa gör bort sig i större dimensioner heller.
Användarvisningsbild
av VS60
Volvo-power skrev:Frågan var ju om Wanli var ett bra däck?
Har haft 215/40/17 av detta på en V40 som jag har ägt.

Jag tyckte det fungerade utmärkt och polaren som köpte dom
av mig 2mån. senare efter jag hade sålt bilen kör på dom
fortfarande och är helnöjd.

Många tror att så fort det står Michelin eller Good Year eller
något annat så är dessa däck jättebra.
Majoriteten av dessa däck är just tillverkade i typ Kina,
Korea eller något av Asienländerna.
Vilket betyder att de är inte bättre än typ Wanli.
Frågan var inte om Wanli var bra däck eller dåliga, det var bara exp. vad var det biligaste alternative för 225/40/18 kostade, och just Wanli lyckades hamna på lägsta pris hos http://www.dackonline.se
Jag tror att allt, inte bara däck, numera tillverkas i Asia, bland annat i Kinna. Men om det står en vis känd namn på de, kan inte betyda att de dåliga även de tillverkades där i Kina eller vilken land det är. Det som gör att de tillverkas där är låga kostnader för arbetskraft bl.a.

Volov S 60 – 02 170 HK / AUT
Användarvisningsbild
av VS60
kez_style skrev:Yep.. du har skrivit rätt ovan märket är verkligen inte allt! Det har ju visat sig att de billigare kan vara mycket bättre / bättre än det dyrare alternativen... märke är verkligen inte allt...
Det kan hända att biligare däck kan vara bättre än nåt vis känd märke. Men vem, eller hur många vill testa det för sin räkning.
Många stora, kända däck tillverkare, läger så stora belopp på forskning, och tester. Så jag tror inte att dessa däck kan vara dåliga, men vem vet. Någonting kan gå snett där också.

Volvo S – 60 170 HK / AUT
Användarvisningsbild
av Mr 76
Var på däckfirman idag igen. De sa att en Taxichaufför hade kört på Wanli däck förra året. Han hade kört 7000 mil och var helnöjd.
I år så har de även modifierat mönstret till det bättre.
av Teemu
ibland kan du nästan få 2 billigare däck till priset utav 1 dyrare (bättre?) och då torde man få ut mer mil för pengarna iaf...
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]