Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PhotoJoe
bmw skrev:Tycker du att det är en "kännbar" skillnad med chippet? Är det några speciella intervall du känner "extra" stor skillnad?
Skillnaden är enorm, den drar mycket bättre på alla växlar, synnerhet tvåan, fyran och sexan.
Det är som en helt ny bil, så jag saknar det nu när jag inte kör med det.
Min laddar mellan 0,8-0,9 original, vilket är väldigt bra. Med trim ligger den runt 1,3.
Användarvisningsbild
av PhotoJoe
Slutet på historien blev att BSR INTE ville ändra laddtrycket på låga varv, så det resulterade i att PPC:n nu är återlämnad och jag fått pengarna tillbaka. Jag får helt enkelt inse att det inte kommer gå att trimma min T5:a utan att få en ökad bränsleförbrukning, den måste vara jävligt unik. Kanske skulle kolla om det blir samma fel med Autotech? BSR kan brinna i helvetet!
av bmw
Ojdå det lät tråkigt. Varför ville inte BSR åtgärda detta?

Har inte MTE ngn liknande programvara som gör att man köpa chippa/avchippa bilen?
Användarvisningsbild
av greeeken
Tjena tjena
Väldigt tråkigt att det inte har fungerat för dig.
Samtidigt kan jag förstå att dom inte vill gå in o ändra på sitt prog.

Har du inte funderat på att testa med någon annan firma?
Användarvisningsbild
av PhotoJoe
greeeken skrev:Tjena tjena
Väldigt tråkigt att det inte har fungerat för dig.
Samtidigt kan jag förstå att dom inte vill gå in o ändra på sitt prog.

Har du inte funderat på att testa med någon annan firma?
"Kanske skulle kolla om det blir samma fel med Autotech?" <- Så visst har jag väl tänkt på det, om du hade läst lite bättre. ;)
Autotech har också PPC, men jag är rädd för att det blir samma fel igen, så jag kommer låta det vara. 260hk i en familjekombi är inte helt fel heller.

Varför skulle de INTE vilja gå in och ändra i sin egen programvara?
De utvecklar trimprogram baserat på programvaran som finns i bilen från Volvo.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag kanske har missat något, men du fick lämna tillbaka PPC:n och fick pengarna tillbaka. Det känns väl som en vettig lösning om BSR inte vill gå in och ändra en massa parametrar som dom inte brukar ändå?
av bmw
Det är väl ganska självklart att han ska få tillbaka pengarna då BSR marknadsför sina chip med att bränsleförbrukningen ska vara bibehållen så länge man inte använder de "extra" hästarna. Produkten har inte hållt vad den har lovat helt enkelt.
Användarvisningsbild
av sand3rs
bmw skrev:Det är väl ganska självklart att han ska få tillbaka pengarna då BSR marknadsför sina chip med att bränsleförbrukningen ska vara bibehållen så länge man inte använder de "extra" hästarna. Produkten har inte hållt vad den har lovat helt enkelt.
Jag gissar att XC90_Executive menar att BSR skötte sig och att kommentaren "BSR kan brinna i helvetet!" var lite väl tilltagen. Men vad vet jag...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
sand3rs skrev:Jag gissar att XC90_Executive menar att BSR skötte sig och att kommentaren "BSR kan brinna i helvetet!" var lite väl tilltagen. Men vad vet jag...
Korrekt! :wink: Var precis så jag menade. Jag förstår att dom inte vill gå in och ändra i sånt som dom inte har testat bilen med innan. Dom måste ju lämna garanti på grejerna. Om dom parametrarna hade ändrats och växellådan hade rasat efter 1 månad. Då tror jag knappast att det är något som TS hade velat pynta för själv!

Du fick lämna tillbaka PPC:n och fick pengarna tillbaka. Det tycker jag var snyggt skött av dom. Vad jag vet så garanterar dom inte att bränsleåtgången förblir samma vid lugn körning....
av bmw
Saxat från BSR:S hemsida:
"Genom att enbart utnyttja mereffekten när den verkligen behövs och dra fördel av det förbättrade vridmomentet - dvs en form av "omedveten ekodriving" - kan genomsnittliga bränsleförbrukning minska några procent med BSR trim jämfört med original.
"

Tolkar ni denna text som att bränsleförbrukningen kan gå upp med deras Chip?

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]