NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ingen information alls. :x

Jag har problem med min handsfree.
I bilen kan jag ta fram versionsinformation men eftersom det är helt omöjligt att få fram vilken version som är den senaste så hjälper ju inte det.

Detta resulterade i att jag fick boka tid för "uppgradering av mjukvara".
När jag väl fick komma till verkstaden fick jag vänta en stund på min tur.
Teknikern kopplade sedan upp bilen för kontroll.
Efter mycket om och men konstaterades att min bil redan hade den senaste mjukvaran.

En timme av min tid och en halvtimme av teknikerns tid helt i onödan.
Kostade inget för mig men jag tror inte verkstaden för något av volvo för detta.

Nu får jag vänta ett tag och chansa på samma sak igen och hoppas att felen är ordnade då.
Varför inte en USB-kontakt och en http://www.volvoupdate.com sida?
Ladda in mjukvaror är verkligen inget som man ska göra själv. Det kan göra betydligt mer skada än nytta!
ThomasT skrev:Det är väl ändå inte uppdateringens fel??
Jag menar inte att det är funktioner som man inte vill ha. Utan att det helt enkelt inte funkar med nya mjukvaran kanske. Att man har någon annan utrustning/mjukvara som inte samspelar med den nya.
XC90_Executive skrev:Jag menar inte att det är funktioner som man inte vill ha. Utan att det helt enkelt inte funkar med nya mjukvaran kanske. Att man har någon annan utrustning/mjukvara som inte samspelar med den nya.
Det är väl fortfarande inte uppdateringens fel, utan brist på kunskap hos dem som handhar programvarorna.

.
Jag orkar inte länge!

Ja, det är jättebra att ladda i nya mjukvaror helatiden oavsett spec/andra mjukvaror och kunskap. Det hade varit bäst att skrota alla verkstäder också. Vad ska man ha dom till? Det går ju lika bra att ladda in det själv?! :roll:
XC90_Executive skrev:Jag orkar inte länge!
Då tycker jag att du slutar svara i tråden.
XC90_Executive skrev:Ja, det är jättebra att ladda i nya mjukvaror helatiden oavsett spec/andra mjukvaror och kunskap. Det hade varit bäst att skrota alla verkstäder också. Vad ska man ha dom till? Det går ju lika bra att ladda in det själv?! :roll:
Att en program vara laddas in i en bil som den inte passar i, måste väl ändå bero på okunskap hos den verkstadsman som laddar in programvaran. Och iom att det inte finns någon som helst information att tillgå för oss konsumenter så är det i allra högsta grad olämpligt att läsa in programvaror själv...

.
av flink
Tycker att själva poängen avklarades med bravur i trådskaparens första inlägg, håller fullständigt med själv! Som utbildad utvecklare så kanske jag ser problematiken på ett annat sätt än vissa personer och vissa mekare. Jag förstår även om ni är rädda om era jobb på verkstäderna, men ni tar det på helt fel sätt och skapar motsatt verkan.
flink skrev:Tycker att själva poängen avklarades med bravur i trådskaparens första inlägg, håller fullständigt med själv! Som utbildad utvecklare så kanske jag ser problematiken på ett annat sätt än vissa personer och vissa mekare. Jag förstår även om ni är rädda om era jobb på verkstäderna, men ni tar det på helt fel sätt och skapar motsatt verkan.
Jag tycker dessutom på intet vis att vi själva ska hålla på och ladda in saker till våra bilar, det får de gärna göra på verkstaden.

MEN informationen ska vara tillgänglig, kommer det uppdaterade produkter så vill jag veta det!

Det är ju ett konsekvent beteende i bilbranchen att mörka ALLA problem tom även om de är farliga. Det är oftast först när tidningarna börjar få nys om det som de erkänner att det är ett problem.

.

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]