Faktum är att vi har TVÅ problem som är vanligast.
1:/ Sunk i tråget. Pumpens sil har problem att få upp olja. Brukar visa sej igenom tickande tryckare. Konstigt nog börjar alla med att byta tryckarna. En enkel inkoppling av en oljetrycksmätare hade visat annat. Bara att tvätta ur tråget och silen, sen tystnar tickandet i 8fall av 10. Ett annat problem är skit i oljekanalerna i toppen. Visar sej också genom att det tickar. Men det här problemet kommer när det är riktigt långmilat. Sista strulet är däremot tryckarna, gamla utförandet tickade lite tills motorn blev varm, sen tystnade dom. Nya utförandet tickar inte alls. Köper man tryckar så gör man bäst i att köpa en servicesats. Det kostar nämligen HÄLFTEN av vad tryckarna kostar styck i kassan. Och en servicesats innehåller just.. ALLA tryckarna. Volvo skyltar inte gärna med att dom har just servicesatserna utan låssas som om det bara finns styckvis. Men det är fel alltså. OCH.. tryckarna är billigast på volvo..
En wynns är inte alls en dum ide, men se till att du följer anvisningarna slaviskt. Medlet är mycket bra, men det utför inte underverk. (Det gör ingen motortvätt utom möjligen om du har motorn i delar.).
