NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
Min bil är 1.5 år men på vissa detaljer under bilen så ser man tydliga rost angrepp.

Är det så här dåligt på dessa bilar eller är det unikt på min bil?

Det har inte sett ut så här på andra bilmärken jag ägt.

Bild
Bild
Bild
Psygnosis skrev:det såg inte vackert ut :( åka till volvo och fråga om det skall se ut så efter 1.5 år
Jag ska lämna in bilen den 20'de och antar att jag får svar då.

.
Psygnosis skrev:messa gärna vad dom svarade ;)
Jag kan nästan nu gissa vad de kommer säga...

När jag ringde in och beställde tid för några garantifix, och sa att jag ville de skulle kolla på lite rostiga detaljer fick jag till svar "-Varför då...?"

??:-/ :(

.
av jumu01
Av någon konstig anledning så ær jag inte førvånad!

Ty nær det gæller någon form av garantiåtagande så svalnar verkstædernas intresse fort, dom ær ju bara ute efter din plånbok det ær den krassa verkligheten!
Användarvisningsbild
av mugge
Om man får spekulera lite så funderar jag på om din bil råkat stå i en extrem miljö en tid. T ex hårt utsatt för havsstänk eller vägsalt.
Dom är inte direkt tillmötes gående längre på volvo
Jag vet när jag skulle häva mitt bil köp för ett år sen så säger verkstadschefen till mig och frågar vad f-n jag håller på med att jag kan inte komma och häva ett bilköp för att volvo blöder.
Jag skiter väl om volvo kursar har jag köpt en bil för en kvarts miljon så skall väl jag vara nöjd (skall nämnas att bilen hade varit inne 6 ggr på verkstad för samma fel och ej kunnats åtgärdats på 2 månader)

Mitt tips till dig är att strida !!

Lycka till
De noterade att min bil verkar vara lite mer angripen än andra med samma ålder. Men den enda åtgärden som gjordes var att det noterades i bilens historik.
Senast redigerad av 2 Tomas88, redigerad totalt 0 gång. Anledning: Onödig citering.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]