NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av YR
Halloj!! Har just konstaterat att det är larm på min bil :D Men ska det inte finnas en blinkdiod där fram??
Det har jag haft på mina andra volvobilar!! Är den kass så borde man väl kunna byta den ganska enkelt :?: ngn som vet :?:
Ha de gött
av dali
Det är en diod på instrumentpanelen just innanför framrutan som blinkar när larmet är aktiverat. Blinkar blinkersen när du larmar på? Om det inte blinkar så kan det bero på att någon dörr eller motorhuven inte har stängts helt.
av YR
Allt är stängt?? är det dioden som kass tro?? ?:-/
av YR
Fattar vad du menar :wink: men det går väl inte och låsa bilen om ngn dörr eller luckan är öppen ??
tack för svaret i alla fall
av dali
Det går att låsa även om en dörr eller motorhuven inte gått helt i lås, men då blinkar inte blinkersen när man låser. Det är ett vanligt "fel" på V70/S60 och är nästan alltid orsakat av att motorhuven inte riktigt gått i lås när man stängt den.
Användarvisningsbild
av StefanV50
min blinkar inte heller,kollat att det sitter en diod fast går inte aktivera ,man tror att bilen har larm ,för den har allt,fast inte lyckats få den i gång .
Kan det va att den avaktiverat och jag inte vet hur man gör ,frågan återstår?
:cry:
av Bongtor
Lånar den här tråden litegrann.

Har nyss införskaffat mig en V50 1,8F MY09 som enligt specen har volvo guard.
Dock saknas det en diod i sensorn framme vid vindrutan och det är ingen rörelsesensor-knapp vid displayen/ljusknapparna i taket. Däremot finns det en "panikalarm-knapp" på nyckeln som funkar fint. Det dyker också upp ett meddelande i radiodisplayen om nedsatt skydd vid avstängning av motorn.

Har testat att låsa bilen med nyckel och vänta 30sek tills det klickar till i bilen och öppna motorhuven = inget tjut
även testat att låsa den, vänta 30 sek och sen öppna bilen med nyckelbladet = inget tjut.

Har försökt läsa mig till att det ska finnas två olika sorters volvo guard, jag antar att detta är basic versionen av larmet eller vad tror ni? Finns det något man kan göra för att ändra detta i menyerna?

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

Däck dimensioner

Har dom röda coilsen från j-spec som &a[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]