Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Sid skrev:Varför bygga Rom på nytt när det redan finns ett Rom.
Upplever man att någonting fungerar jättebra, så varför ändra på det?
Byter du tjej bara för att "det är lika bra"? Fast du trvis jättebra med den nuvarande.

Du vet vad du har, du vet aldrig vad du får. En enkel regel som alltid funkar ;)

Med en uppdatering så finns det alltid en risk iom det finns saker som kan gå fel, oftast blir det ingen skillnad alls, men ibland blir det fel. Och har man inget problem så finns det ju inte heller någon anledning till det.

Givetvis är oljebyte en bra grejj, nu pratar jag om ev. mjukvara.
varför skulle nått bli sämre, tror du att dom ändrar nått i mjukvaran utan att det behövs. man gör endringen av en orsak.
av Sid
Så du har aldrig uppdaterat bios på en dator tex och märkt att det blivit konstigheter efter det? Allt man gör nytt är perfekt eller vadå?
Tänk efter lite innan du skriver.

Jag har aldrig sagt att det skulle bli sämre, men funkar någonting bra så behöver man inte byta. Men det finns alltid en risk att nånting inte blir som de skall. Det borde du veta som är mekaniker.
av jbl
Du kan inte jämföra med att uppdatera bios på datorn med att uppdatera automatlådan.

Självklart så är mjukvaran till lådan en förbättrad variant.
av Frigge
jbl skrev:Du kan inte jämföra med att uppdatera bios på datorn med att uppdatera automatlådan.

Dock kan den innehålla oönskade effekter !

/Fredrik
av Sid
jbl skrev:Du kan inte jämföra med att uppdatera bios på datorn med att uppdatera automatlådan.

Jag jämnförde inte biosen i en dator och mjukvaran till hans låda, jag gjorde en frågeställning.
av jbl
Jo jag har förstått er poäng med att uppgradera nåt som fungerar.

Men alla bilar jag har haft och uppdaterat med mjukvara så fort det funnits en ny har gjort mina bilar till det bättre.

Har ni den motsatta erfarenheten när ni har uppdaterat bilen och inte er hem pc.
av Frigge
Det är ungefär som när man uppdaterar mjukvaran i en telefon, oftast blir den bättre men ibland händer det att man får ngt man inte vill ha.

/Fredrik
av kalle2
man skall inte nolla adaptionen .
Adaptionen tar hand om förslitningar på växelådan.

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]

Den står redan på max och påverk[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]