Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja du, wide. Det kommer inte bli gratis.

Tänker inte gratulera dig till att också bli en av 2%.

Låt mig gissa. Spindel 3 kkr, Bromssköld 500 kr, backar 300 kr, fjädrar 300 kr. wire 300 kr.
Har du osis åker du på ett bakhjulslager för 1 kkr.

Kalaset kommer att landa på ca 7-8 kkr
Användarvisningsbild
av wide
Larzan skrev:Skönt att det går åt rätt håll.
Såg du hur meken gjorde när de tog av skivan.

Satte på sig hörselskydd och fram med storsläggan 3min senare var båda skivorna av..:)
Ja man är en amatör....

Kan tillägga att en vanligt byte av backar går på 2papp, det här troligen lite till.

Återkommer med pris..:)
Användarvisningsbild
av wide
Så nu så! :)

Jag vet inte vad man ska tro om dessa forum. Antingen är det bara domedagsprofeter som hänger här eller så är många toklurade! :wink:

Hela kalaset gick på 3100:-
Klacken som vara bara mos som ska vara så dyr att fixa gick på 282:-!! finns ju original på Volvo!...
Dyraste var bromsskölden för 480spänn...

Så bli inte livrädda om det låter illa, jag hade visst otur att det var så mkt skadat ändå blev det inte dyrare!

Kan en gång till tack Upplands Motor U-a till klockren service. Vilken verkstad kan ta in en bil dagen efter i sem tider?. Inte alla jag ringde till. Inte beror det på att de inte har jobb, utan att de har lagt in lite tomma tider för akuta saker..

Så visst finns det solskenshistorier... :D
Klackersättaren är ingen ny produkt. Har funnits ca 2-3 år. Kruxet är bara att den sticker ut ca 3-4 mm utanför vilket gör att det blir millimeterpassning för handbromsbackarna.

Satte dit en s k klackersättare på min bil men det fungerade inte bra då den stack ut för mycket.

Bild

CS bilteknik i Växjö är väl dom som tagit fram "klacken". Nu levereras "klacken" med försänkta skruv så den passar något bättre.

Grattis till en hyfsat billig reparation. Mina beräkningar grundade sig på "worst case scenario".

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]