Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krille86
Hej på min s60 01 så har jag fått ett konstigt ljud när man kopplar de är som ett surrande ljud när man trycker ner kopplingen låter varje gång man kopplar vet inte vart de kommer ifrån. när man trycker ner den så känns den som vanligt och funkar som den ska och allt men då de där ljudet låter som ett radio ljud de är bara när bilen är igång. har försökt söka här i forumet men har bara hittat dom som haft problem med gnisslande ljud från kopplings pedalen. tacksam om någon har nåt tips va de kan va mvh christer
av krille86
Okej tror du att de kan komma ett sånt där konstigt surrande ljud när man trycker ner kopplingen när de är urtrampnings lagret??. har du varit med om de själv??. Ja jag vet ju inte du kan ju ha rätt bilen har gått 12 tusen mil skulle de redan va slut nu ??
av Larzan
Hade så på en tyskbil att när man tryckte ned kopplingen så surrade det som fasiken, bytte hela kopplingspaketet då.
Var tyst, som vanligt, i drivning, men så fort man frikopplade så lät det.

Det BEHÖVER ju inte vara urtrampningslagret, därav frågetecknet, men det låter så i mitt tycke enligt din beskrivning.
Det är väldigt svårt att säga att DET är felet när man inte är har sakerna framför sig eller grottar i dom.
Jag gav ett förslag baserat på egen erfarenhet.
av krille86
Okej ja du kan nog och rätt de konstiga är när man kört ett tag i lite högre farter så slutar ljudet när man kopplar. Men då om man stannar och startar om bilen så börjar ljudet igen. för de låter när man kör i lägre hastigheter och när man står på tomgång och trycker ner kopplingen. Men de kan bli ganska dyrt om man måste byta de. de låter inte nå roligt :(

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]