NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eriksson85
Hej.
Köpte mig en Volvo V50 2.0D Sport Kinetic -06 i torsdags och är otroligt nöjd med det mesta.
Förutom en sak som jag har märkt senaste dagarna. Det är att när jag kommer upp i farter runt 110..130km/h så uppkommer det ett ljud vid B-stolpen (förarsidan). Har inte kunnat lyssna om det låter på passagerar sidan då ingen annan har kört bilen än..
Jag har en teori, och det är att det sitter rails på bilen, men då borde ljudet komma på alla bilar med rails, eller ?
Är det någon som vet vad som låter, och hur man kan få det fixat ?

/Eriksson
av Klumpen
Eriksson85 skrev:Hej.
Köpte mig en Volvo V50 2.0D Sport Kinetic -06 i torsdags och är otroligt nöjd med det mesta.
Förutom en sak som jag har märkt senaste dagarna. Det är att när jag kommer upp i farter runt 110..130km/h så uppkommer det ett ljud vid B-stolpen (förarsidan). Har inte kunnat lyssna om det låter på passagerar sidan då ingen annan har kört bilen än..
Jag har en teori, och det är att det sitter rails på bilen, men då borde ljudet komma på alla bilar med rails, eller ?
Är det någon som vet vad som låter, och hur man kan få det fixat ?

/Eriksson
Det har inte med railsen att göra. Jag har inte rails på min S40 och jag har också ljudet. Åk in till Volvo och få det bytt, det ska jag göra!
Användarvisningsbild
av Eriksson85
Jag har en 06 så jag kan inte få det på garanti, har inte märkt av det heller nu den senaste veckan..Återkom gärna med information vad dom gjorde på Volvo.
B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]

Tvättat av den för i morgon så ska[…]

244 - Bälte bak

Hej Volvo 244DL, 1976, Nysåld i Schweiz Min[…]